×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
رییس هیات ناشنوایان خوزستان انتخاب شد

مجمع انتخاب رییس هیات ناشنوایان خوزستان با حضور ۱۳ عضو برگزار شد و بدری حاجی پور توانست با ۱۱ رای، رییس هیات ناشنوایان خوزستان شود.

محمد پولادی دیگر نامزد این مجمع غایب بود و رای گیری با یک نامزد انجام شد.

رییس فدراسیون ناشنوایان دراین برنامه با انتقاد از وجود تبعیض میان ورزشکاران و قهرمانان ناشنوا و شنوا گفت: امیدواریم اینگونه موارد که در روحیه ورزشکاران ناشنوا موثر است هر چه زودتر برطرف شود.

مهران تیشه گران اظهار داشت: متاسفانه جوایز ورزشکاران و قهرمانان ناشنوا در موعد مقرر پرداخت نمی شود و قانون بکارگیری آنها در حوزه‌های استخدامی بسیاری از وزارتخانه‌ها و دستگاه ها نیز در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: در رویدادهای بین المللی مهم برافراشته شدن پرچم کشورمان است و نباید به نوع ورزش نگاه شود. بسیاری از ورزشکاران کشورمان قهرمان مسابقات المپیک ناشنوایان هستند اما چون ورزش ناشنوایان در پاراالمپیک حضور ندارد، پاداشی برای قهرمانان این رشته لحاظ نمی شود.

۶۵ سال قدمت فدراسیون ناشنوایان 

رییس فدراسیون ناشنوایان با اشاره به اینکه این فدراسیون ۶۵ سال قدمت دارد و امیدواریم روزی برسد که تبعیض بین ورزشکاران ناشنوا و شنوا از بین برود گفت: ما ورزشکارانی همچون هانی عساکره را داریم که سال ها قهرمان جهان و المپیک ناشنوایان است اما کسی این ورزشکار را نمی شناسد لذا باید در این رشته تبلیغات گسترده ای انجام دهیم تا جامعه با ورزشکاران قهرمان ناشنوا بیشتر آشنا شود.

وی افزود: در این هیات ۱۵ رشته فعالیت می کنند لذا انتظار داریم که با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و از طریق ماده ۸۸ یک سالن در اختیار هیات استان قرار گیرد. همچنین از اعضای مجمع به خصوص نماینده آموزش و پرورش و باشگاه ها درخواست دارم که در طول این چهار سال کنار هیات ناشنوایان باشند و زمینه ای فراهم کنند تا ورزشکاران ناشنوا از امکانات این ارگان ها بهره مند شوند.

تیشه گران گفت: ورزشکاران ناشنوای کشورمان در رشته فوتسال تا کنون سه دوره قهرمان جهان شده اند و در بسیاری از رشته ها از قبیل جودو نیز بسیار موفق بوده اند که این می تواند پرچم کشورمان را در عرصه های جهانی برافراشته نگه دارد.

کار در هیات ناشنوایان پرزحمت است 

وی با تاکید بر حمایت از ورزش ناشنوایان در کشور و نیز خوزستان، تنها خواسته این ورزشکاران را توجه بیشتر برای افتخارآفرینی در سطوح جهانی و بین المللی اعلام کرد و افزود: کار کردن در این رشته بسیار سخت است و تنها کسانی که با خلوص نیت و دل صاف وارد این رشته شوند، می توانند نتایج مثبتی نیز به همراه بیاورند.

رییس فدراسیون ناشنوایان بیان کرد: معمولا مجمع انتخاب رییس این هیات با کمترین نامزد برگزار می شود زیرا که این حوزه دردسر و زحمت بالایی دارد و فقط انسان های صبور و عاشق می توانند قدمی مفید برای این رشته بردارند.

خوزستان سرآمد ورزش کشور 

وی بیان کرد: خوزستان همواره در راس ورزش کشور قرار داشته و نزد فدراسیون از جایگاه بالایی برخوردار است. قول می دهم سال آینده یک یا ۲ رویداد مهم کشوری را در اهواز برگزار کنیم چرا که معتقدیم پتانسیل و ظرفیت های بسیار بالایی در این استان وجود دارد که باید شکوفا شوند.

رییس فدراسیون ناشنوایان گفت: جایگاه هیات خوزستان اکنون بین ۱۰ هیات برتر کشور است که امیدواریم سال آینده، رتبه اول یا دوم کشور را به خود اختصاص دهد.

دراین برنامه استفاده از ارگانها و شرکتهای استان در ورزش ناشنوایان، توسعه ورزش های ناشنوایان در سطح استان، فعال کردن هیات های شهرستانی، حضور تیم های خوزستان در مسابقات کشوری و استفاده از ظرفیت مدارس مهمترین برنامه های رییس جدید هیات ناشنوایان خوزستان عنوان شد.

اعضای مجمع متشکل از رییس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان استان، رؤسای هیات‌های شهرستان، نماینده آموزش و پرورش، نماینده باشگاه‌ها، نماینده مربیان، نماینده داوران، نماینده ورزشکاران و نماینده بانوان، نامزد ریاست هیات بودند.

بدری حاجی پور در این مجمع اعلام کرد: مهمترین مشکل این رشته در استان نبود نیروی انسانی کافی و فعال نبودن هیات های شهرستانی است که تلاش می کنیم این موارد را برطرف کنیم.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.