×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
سی و دومین جایگاه گاز سی ان جی در خوزستان بهره‌برداری شد

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) در آیین بهره‌برداری از جایگاه گاز سی.ان.جی ایرانیان اهواز گفت: برای خرید و نصب تجهیزات این جایگاه ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب گاز فشرده در ساعت را دارد، ۶۰ میلیارد ریال توسط سرمایه گذاربخش خصوصی هزینه شده است.

مندنی خرمی با بیان اینکه این جایگاه درزمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰متر مربع و با اشتغال زایی ۱۸ نفر با هدف تامین سوخت پاک راه اندازی شده افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان(اهواز)از متقاضیان احداث گاز سی.ان.جی در استان استقبال می‌کند.

وی گفت:هم اکنون۲۰ جایگاه سوخت گاز سی.ان. جی در حوزه عملیاتی این شرکت در حال ساخت است که به تدریج به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون بازرگانی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) درادامه با بیان اینکه غیر از ۳۲ جایگاه گاز ، هم اکنون ۳۵ جایگاه ۲ منظوره سوخت نیز در خوزستان فعال هستند افزود: نگهداری و تعمیر جایگاه‌های‌ گاز سی.ان.جی در استان بومی سازی شده است.

وی گفت: یک چهارم سوخت مورد نیازخودروها در سطح خوزستان با سوخت پاک سی.ان.جی تامین می‌شود و ماهیانه ۲۵میلیون متر مکعب گاز معادل ۲۵میلیون لیتر بنزین در خوزستان مصرف می‌شود که نقش مهمی در کاهش آلودگی هوای شهرهای استان به ویژه کلانشهر اهواز دارد.

خرمی گفت: تلاش می‌شود سهم سوخت پاک خودروها در سبد انرژی بیشتر شود تا حجم و میزان آلودگی هوا در کلانشهر اهواز کمتر شود.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.