×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
جایگزینی ۶۰ درصد ظروف یکبار مصرف، با تولیدات سازگار با محیط زیست

عیسی کلانتری در آیین افتتاح خط تولید ظروف یکبار مصرف سلولزی سازگار با محیط زیست در شرکت کاغذسازی پارس هفت‌تپه شوش اظهار کرد: پس از صادر شدن دستور آغاز به کار طرح‌های توسعه نیشکر، در آن طرح‌ها پیش‌بینی شده بود که دو کارخانه کاغذ به ظرفیت ۳۵۰ هزار تن در غرب و شرق کارون احداث شوند.

وی افزود: باگاس‌ها باید تبدیل به کاغذ شوند. یکی از اهداف طرح‌های نیشکر این بود که برای کاغذ از درختان جنگل‌های هیرکانی برداشت نکنیم؛ این باید اتفاق بیفتد و خوشحالم که این طرح، امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: امروز یکی از مشکلات بزرگ جهان مساله پلاستیک است، پلاستیک در حال تبدل شدن به بلایی برای این نسل و نسل‌های بعدی است. تجزیه آن صدها و حتی هزاران سال طول می‌کشد، امروز دریاهای ما آلوده به پلاستیک هستند و زیست دریایی به شدت تهدید می‌شود.

کلانتری تصریح کرد: هنوز اثرات ثانویه پلاستیک بر بهداشت جهانی مشخص نیست و نمی‌دانیم که به تدریج چه بیماری‌هایی به وجود خواهد آورد.

وی با بیان اینکه حدود ۳ میلیارد قطعه تولیدات سازگار با محیط زیست در سال مصرف می‌شوند، گفت: ۶۰ درصد قطعات یکبار مصرف را می‌توانیم با ظروف سازگار با محیط زیست جایگزین کنیم. می‌شود قوانینی جایگزین کنیم تا حداقل دستگاه‌های دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها از پلاستیک استفاده نکنند تا به یکی از اهداف توسعه پایدار که حفظ حقوق نسل‌های بعدی است، دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اهمیت حفظ حقوق نسل‌های آینده، بیان کرد: پلاستیک، حقوق نسل‌های بعدی را از بین می‌برد همانطور که اتمام منابع آب شیرین، فرسایش خاک، فرسایش ژنتیکی و قطع جنگل‌ها حقوق نسل بعدی را از بین خواهد برد؛ قرار نیست ویرانه‌ای را تحویل نسل‌های بعدی بدهیم.

کلانتری گفت: ضمن اینکه دولت تمام توان خود را برای حمایت از بخش خصوصی انجام می‌دهد، از دادستان و ریاست دادگستری شوش برای حمایت از سرمایه‌گذاران تشکر می‌کنم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.