×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
۷۲۴ پروژه دستاورد درخشان دولت تدبیر و امید در خدمت به مردم خوزستان

غلامرضا شریعتی جمع اعتبار اختصاص یافته برای بهره‌برداری و تکمیل این پروژه ها ۳۹ هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:  از این میزان ۱۰ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ویژه ۲۷۸ پروژه عمرانی در استان خوزستان هزینه شد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به اینکه مبلغ یک هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی ویژه ۱۳۹ پروژه در استان هزینه شده است افزود: علاوه بر این نیز مبلغ ۲۷ هزار و ۹۷۴ میلیارد ریال از دیگر منابع اعتباری برای و ایجاد و بهره‌برداری ۳۰۷ پروژه استان خوزستان هزینه شد.

شریعتی با بیان اینکه در هدفگذاری‌های صورت گرفته برای خدمت رسانی دولت به مناطق محروم، برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای صورت گرفت بیان‌داشت: به‌همین منظور در ایام الله دهه فجر امسال تعداد ۳۴۸ پروژه در حوزه روستایی استان به بهره‌برداری می رسند و  ۳۷۶ پروژه دیگر در حوزه شهری استان افتتاح می‌شوند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان خاطرنشان‌کرد:  بهره‌برداری از این پروژه‌ها، اشتغالزایی بالغ بر  ۱۳ هزار و ۳۶۵ نفر را درپی دارد.

استاندار خوزستان همچنین در خصوص پروژه‌های شاخص استان که در این ایام قرار است به بهره‌برداری برسند گفت: به لحاظ ضرورت توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در استان خوزستان، بخش مهمی از رویکرد پروژه‌های احداث شده در استان خوزستان مربوط به امکانات، تجهیزات و فضاهای بیمارستانی است.

وی یادآور شد: بیمارستان الوار گرمسیری، بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی باغملک، ایجاد بلوک‌های B و C بیمارستان ولی عصر بهبهان و بخش‌های بستری بیمارستان بستان از جمله این پروژه‌ها هستند.

شریعتی همچنین به سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای راه‌اندازی طرح پرورش ماهی خاویاری در شهرستان اندیمشک اشاره‌کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این نیز  ترمیم و بهسازی سیل بندهای رودخانه دز را می‌توان از دیگر پروژه‌های شاخص استان خوزستان دانست.

استاندار خوزستان یادآورشد: اصلاح و بهینه سازی معابر، شبکه روشنایی، راه‌های روستایی نیز با جدیت در سال جاری مورد توجه قرار گرفت و منجر به پروژه‌های متعدد قابل افتتاح در دهه فجر امسال شد.

استاندار خوزستان بیان داشت: در بین پروژه‌های عمرانی امسال نیز احداث پست‌های برق در شهرهای مختلف استان بخش قابل توجهی را در افتتاحیه‌های امسال به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح‌کرد: در این ایام فاز یک آزمایشگاه دانشکده علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز و مجتمع آزمایشگاهی دانشگاه کشاورزی خوزستان به بهره‌برداری می‌رسند.

استاندار خوزستان یادآورشد: توسعه شبکه تلفن همراه در سطح استان، احداث و ایجاد فضاهای آموزشی و سالن‌های متعدد ورزشی در شهر و روستاهای مختلف، بخش دیگری از پروژه‌های سال جاری را شامل می‌شوند.

بر اساس این گزارش، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل حمل و نقل جاده‌ای و جهاد کشاورزی استان خوزستان به ترتیب دستگاه‌های اجرایی هستند که بیشترین تعداد پروژه‌های عمرانی امسال را در دهه فجر به بهره‌برداری می رسانند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.