×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
افزایش ۳۰ درصدی تراکم کشت در خوزستان

کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی در نشست شورای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در استان خوزستان سالانه حدود ۱۴ میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌شود که از این مقدار ۱۳ میلیون تن محصولات زراعی است.

وی افزود: بنابراین بحث زراعت بسیار مهم بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد و طی بازدید از روستاها رضایتمندی مردم را از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شاهد بودیم.

وزیر کشاورزی عنوان کرد: البته بخشی از این پروژه دارای اشکالات فنی است که دوستان در قرارگاه نصر در تلاش هستند تا این نواقص را رفع کنند.

وی افزود: کل تولید منطقه قبل از آغاز پروژه ۱/۷ میلیون تن بوده است که در حال حاضر به ۵/۲ میلیون تن رسیده و عملکرد افزایش پیدا کرده است.

خاوازی بیان کرد: ارزش زمین بالا رفته و به نوعی به اقتصاد خانواده‌ها در روستا کمک شده است، بعضی از واقعیت‌های بخش کشاورزی این است که امکان نداشت اگر دولت ورود نمی‌کرد بتوانیم خاک‌های شور و قلیا را اصلاح کنیم.

وی افزود: بسیاری از گیاهان مانند ذرت علوفه‌ای و حتی در بعضی بخش‌ها، چغندرقند قابلیت کشت نداشت اما در حال حاضر امکان کشت برای کشاورزان فراهم شده است.

وزیر کشاورزی عنوان کرد: تراکم کشت ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است یعنی به غیر از یک گیاه می‌توانیم یک بخشی از فصل کشت را به گیاهان دیگر اختصاص دهیم و کاشت اتفاق بیفتد.

وی افزود: براساس برآورد صورت گرفته ۶۲۵ میلیون متر مکعب در سال صرفه‌جویی آب را داریم، بنابراین پروژه ارزشمندی بوده است.

خاوازی بیان کرد: اگر ما ۵۰ هزار هکتار کمتر سرمایه‌گذاری کنیم اما بسته‌های آموزشی و تکنولوژی کامل باشد مطمئن هستم تغییر رفتار کشاورزان، افزایش سریع عملکرد را به دنبال خواهد داشت.

وزیر کشاورزی گفت: یکی از شاخص‌های مهم در بخش کشاورزی، آبیاری تحت فشار است که ۱۲۶ هزار هکتار از خوزستان مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری است.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.