×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فاز دوم طرح احیای اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری آغاز شد

 اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر مقام معظم رهبری به خوزستان در سال ۱۳۷۵ اعلام شد که باید این اراضی احیا شود. تا سال ۹۹ از ۵۵۰ هزار هکتار حدود ۷۴ هزار هکتار از کار انجام شد و در دولت تدبیر و امید با مجوزی که برای اجرای طرح از مقام معظم رهبری گرفته شد مبلغ یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه به این طرح اختصاص یافت و خوشبختانه ۲۹۵ هزار هکتار امروز به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: با اتمام فاز یک طرح، سه و نیم میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی کشور اضافه شده و اگر طرح به طور کامل انجام شود به رکورد ۹ و نیم میلیون تن افزایش تولید محصولات استراتژیک مورد نیاز کشور خواهیم رسید.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح درآمد کشاورزان منطقه نیز افزایش یافته است گفت: دولت برای خرید هر کیلو گندم در سال جاری از کشاورزان بیش از چهار هزار تومان اختصاص داده است و این در حالی است که در ابتدای کار دولت آقای روحانی هر کیلو گندم تنها ۴۲۰ تومان خریداری می‌شد. از طرف دیگر دولت هر کیلو گندم را به بهای ۶۰۰ تومان به فروش می‌رساند تا نان ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

اسحاق جهانگیری با اشاره به آغاز فاز دوم اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام گفت: امیدوارم با اجرای این طرح از سوی وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو به میزان ۲۵۵ هزار هکتار از اراضی باقیمانده نیز از نعمت آب و اصلاحات کشاورزی برخوردار شده و در اختیار مردم خوب خوزستان و ایلام قرار گیردتا رضایت مردم همه شهرستان های استان تأمین شود.

وی در خصوص مسایل و مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان کشاورزان منطقه گفت: هنگامی که می بینم مردم منطقه ای که در نزدیکی کانون های نفت و گاز هستند درخواست بهره مندی از نعمت گاز را دارند متأسف می‌شوم حتماً دستور لازم را به استاندار محترم و وزیر نفت برای رفع دغدغه های مردم منطقه خواهم داد.

جهانگیری گفت: از ابتدای دولت تاکنون تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز از ۱۴ هزار به ۳۲ هزار روستا رسیده است یعنی نزدیک به دو برابر افزایش یافته است.

معاون اول رییس جمهور گفت: باید برای روستاییان که با فعالیت‌شان توسعه برای کشور ایجاد می‌کنند تلاش کنیم تا به نحو مطلوب نیازهایشان برآورده شود.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.