×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
افزایش ۴۰ درصدی صدور مجوز تاسیس بنگاه‌های تولیدی در خوزستان/ بهره‌مندی فعالان اقتصادی از سامانه جامع تجارت

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست شورای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: از ۳۷ پروژه اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خوزستان حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و برخی هم از جمله پروژه پارس کلر شوشتر به مرحله افتتاح رسیده‌اند.

وی افزود: در بخش صادرات از مرز خوزستان به عراق که یکی از مرزهای مهم و استراتژی است در سنواتی تا حدود هشت میلیارد دلار صادرات از مرز صورت گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: آمادگی داریم از منابع وزارت صمت یک‌هزار میلیارد تومان به بنگاه‌های کوچک سودآور و دارای امکان بازگشت با نظارت وزارت واگذار نماییم.

وی ادامه داد: خوشبختانه یک‌هزار و ۸۳۳ واحد تولیدی فعال در خوزستان وجود دارد و در ۱۰ ماهه اخیر سال جاری نسبت به همین بازده در سال گذشته، میزان جواز تاسیس داده شده در خوزستان نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته که حدود پنج درصد از کل کشور بالاتر است که این موضوع نسبت به نرخ بیکاری استان امیدبخش است.

علیرضا رزم حسینی تصریح کرد: پروانه‌های بهره‌برداری استان خوزستان نیز حدود ۲۹/۵ درصد نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته افزایش یافته است

وی ادامه داد: سامانه جامع تجارت در حال حاضر پیشرفت خوبی داشته و همه تجار و فعالان اقتصادی می‌توانند از این سامانه بهره‌مند شوند.

رزم حسینی اذعان کرد: خوشبختانه در حوزه تجارت الکترونیکی یک رشد بسیار بالایی داشتیم که این نشان‌دهنده آن است اگر به سمت دولت الکترونیک حرکت کنیم هزینه‌ها کاهش می‌یابند.

وی بیان کرد: امسال در مجموع ۶۳۹ هزار میلیارد تومان معامله الکترونیک در سامانه تجارت ثبت شده که رشد ۲۸۴ درصدی نسبت به شش‌ماهه اول سال گذشته را نشان می‌دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: حرکت ما به سمت رفع موانع در حوزه اشتغال، طوری تولید و سرمایه‌گذاری است و سیاست وزارت صمت برطرف کردن هر مانعی برای سرمایه‌گذاران است.

وی افزود: سامانه صدور مجوزها اگر با اتصال به سامانه ملی فعال شود قطعاً جزء یکی از اقدامات خوب و مؤثر خواهد بود که مورد استقبال نیز قرار می‌گیرد.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.