×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
نباید آب از رودخانه و تالاب کم شود و به کشاورزان داده شود

عیسی کلانتری در حاشیه افتتاح مرکز پایش زیست محیطی تالاب بامدژ اظهار کرد: امروز از تالاب شادگان بازدید داشتیم و در ادامه سفر نیز خط تولید ظروف یکبار مصرف از باگاس، افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص این طرح تولیدی افزود: با توجه به اینکه پلاستیک دشمن محیط زیست است، خوشبختانه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شرکت کاغذ پارس هفت تپه سرمایه گذاری کردند و قرار است سالیانه حدود ۶۰۰ میلیون قطعه ظروف یکبار از باگاس مصرف تولید شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: احیای تالاب‌ها جزو سیاست‌های رئیس جمهور است. حق‌آبه‌ تالاب‌های شادگان و هورالعظیم را داریم که برای اولین بار میزان آن تعیین شده است؛ در این زمینه، با وزارت نیرو و شواری نگهبان به تفاهم رسیدیم و حق‌آبه تعیین کردیم.

وی تصریح کرد: حق‌آبه تالاب‌ها باید مانند حق‌آبه کشاورزی در نظر گرفته شود؛ نمی‌شود آبی از رودخانه کم شود، آب تالاب کم شود و به کشاورزان داده شود زیرا اهمیت اقتصادی تالاب حتی بیشتر از توسعه کشاورزی است.

کلانتری در پایان با بیان اینکه تالاب‌ها نیز دیگر دارای حق‌آبه هستند، گفت: در گذشته تالاب‌ها تنها با سیلاب پر می‌شدند اما اکنون با توجه به حق‌آبه‌های تعیین شده، باید حق‌آبه تالاب‌ها را مانند کشاورزان، از تخصیص‌دهنده آب که وزارت نیرو است، تقاضا کنیم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.