×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بعد از تعمیرات اساسی فولاد اکسین چه شد؟

رسانه‌های محلی در خوزستان از توقفات مکرر در خط تولید فولاد اکسین پس از یک اورهال پرهزینه خبر می دهند.

گفته می شود هزینه های کلان برای اورهالی انجام شده که مسئولان شرکت فولاد اکسین قبل از آن گفته بودند این اورهال ما را تا چهار سال بیمه می کند. اما تنها یک روز پس از اورهال توقفات مکرر و عیب های مختلف باعث توقف خط تولید این شرکت شد.

مدتی پیش نیز رسانه ها از قراردادهای مشاوره ای نجومی خبر دادند.

این روزها که دولت برای تأمین مایحتاج کشور به پیش‌فروش نفت روی آورده، در خبرها خواندیم که ده‌ها هزار یورو برای فاز مطالعاتی پروژه‌ای که نیمی از آن اجراشده، پرداخت می‌شود.

پروژه انتقال هزار کیلومتری نفت از گوره به جاسک با اتکا به توان داخلی واقعاً غرورانگیز است، اما چرا باید وقتی پروژه ۴۰ درصد پیشرفت دارد، بعد از ۴ سال تازه مشاور مطالعاتی خارجی برای این پروژه گرفته شود، آن‌هم با قیمت گزاف!
چه کسانی از این مطالعات الکی نون می‌خورند؟

فعالان صنعتی یکی از علت های این اخلال در فرایند تولید را وجود مدیران پروازی در راس این شرکت می دانند.

با این روند به نظر می رسد لازم است نهادهای نظارتی، وزیر کار، صندوق بازنشستگی کشوری، شستا، مجمع نمایندگان و استاندار خوزستان نسبت با این تعلل ها واکنش نشان دهند تا حق مردم خوزستان خصوصا جامعه کارگری ضایع نشود.

با این حال پس از چند روز مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان طی مصاحبه‌ای نوشت: با تلاش جوانان متخصص کشورمان خطاهای ایجاد شده در سیستم برق شرکت رفع و تولید آغاز شد.

​در سایت این شرکت نوشته شده که با افت فشار گاز در کشور و کاهش تولید برق نیروگاههای کشور در روزهای گذشته نوسانات برق سراسری باعث شد که علاوه بر مشترکان خانگی تعدادی از کارخانه های بزرگ سیستم برق خود دچار خطا و عیوب الکتریکی گردند. یکی از این کارخانه شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان تنها تولید کننده ورق های عریض خاورمیانه می باشد که بدلیل تکنولوژی بالای خط تولید و اتوماسیون سطح ۳ آن نوسانات برق می تواند به خط تولید آسیب برساند.

با این حال هنوز منابع غیررسمی درباره‌ شرکت فولاد اکسین خبر از ادامه توقفات می‌دهند و می گویند هنوز توقف تولید رفع عیب و ایراد نشده است.

 

منبع: نجواخبر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.