×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
معاون اول رییس جمهوری:اتصال راه آهن شلمچه به بصره در دستور کار است

اسحاق جهانگیری شنبه در آیین افتتاح سالن اروند فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان افزود: ۲ اقدام اساسی برای توسعه آبادان و خرمشهر از سوی دولت در حال اجرا است که برای تحقق آن توافق خوبی با دولت عراق انجام شده است.

وی همچنین افزود: در این خصوص نشست های تخصصی بین ۲ کشور ایران و عراق در حال برگزاری است و امیدواریم بزودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

معاون اول رییس جمهوری گفت: احداث طرح دوم اتصال راه آهن شلمچه به بصره به عنوان بزرگترین خط ریلی خاورمیانه باعث می شود امکان تبادل کالا از شرق به غرب و از چین تا دریای مدیترانه فراهم شود.

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس توافق رییس جمهوری با نخست وزیر عراق لایروبی اروندرود در دستور کار است هر چند هنوز عملیات آن آغاز نشده است.
جهانگیری گفت:برای بازگرداندن شکوه بنادر آبادان و خرمشهر زمینه آمد و رفت کشتی های تجاری در اروندرود باید فراهم شود.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه گفت‌: برای جلوگیری از خام فروشی نفت طرح توسعه پالایشگاه آبادان به سرعت در حال اجراست و منابع ارزی و ریالی آن علی رغم تحریم های ظالمانه تامین شده است.

وی در بخش دیگری از صبحت های خود با اشاره به توسعه محدوده منطقه آزاد اروند به ۲ شهر آبادان و خرمشهر در ابتدای دولت تدبیر و امید گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته که یکی از آنها توسعه فرودگاه آبادان است.

جهانگیری بیان کرد: منطقه آزاد اروند نیز اقدامات خوبی برای رفع محرومیت در این ‌۲ شهر انجام داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ورود رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) به کشور اظهار داشت: استقبال بی نظیر مردم ایران از معمار کبیر انقلاب باعث پیروزی انقلاب شد.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه بیان کرد: آبادان و خرمشهر یادآور از خودگذشتگی و استقامت ملت ایران هستند که در جنگ تحمیلی در برابر استکبار و دشمن بعثی به پیروزی رسیدند.

وی گفت: دولت مصمم است تا مشکلات آبادان و خرمشهر از جمله آب و فاضلاب را برطرف کند و برای این منظور هشت هزار میلیارد ریال اعتبار در آخرین نشست هیات دولت اختصاص یافت.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری شنبه به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، بررسی مسایل و مشکلات اقتصادی استان و همچنین پیگیری طرح‌های در دست اجرا در استان خوزستان وارد فرودگاه بین المللی آیت‌الله جمی آبادان شد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.