×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
وزیر بهداشت: نیاز به علم ایمونولوژی در دوران کرونا بیشتر احساس شد

سعید نمکی در آیین اختتامیه پانزدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: با علم ایمونولوژی هر روز وجه تازه‌ای در شاخه‌های مختلف علوم پزشکی یافته می‌شود که می‌تواند چراغ‌های تازه‌ای در تشخیص زودرس و درمان بیماری‌ها بر افروزد.

وی ادامه داد: علم ایمونولوژی می‌تواند پنجره های امیدبخش در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج مثل سرطان‌ها، بیماری‌های خونی و … را بگشاید از این رو اهمیت ویژه‌ای دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امیدوارم با کمک دانشمندان ایمونولوژیست جهان و ایران بتوان در جنبه‌های مختلف بیماری‌ها همچون پیشگیری، تشخیص زودرس و آسان، درمان موثر و همچنین ساخت واکسن کرونا گام‌های برجسته و موثری برداشته شود.

دکتر علی خدادادی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی نیز در ادامه گفت: این کنگره علمی که از روز هشتم تا دهم بهمن ماه برگزار شد با ۲۱ کارگاه علمی مجازی و حدود یکهزار و ۴۰۰  شرکت کننده، دارای ۱۱ بخش سخنرانی علمی از کشورهای ژاپن، آمریکا، سوییس و ایران بود و در نهایت ۶۷۶ مقاله و پوستر در این کنگره پذیرفته شد.

وی افزود: در کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی، اساتید و محققان دانشگاه های سراسر جهان طی ۲۰ پنل مختلف در طول سه روز به ارائه آخرین مقالات علمی در حوزه ایمونولوژی و به ویژه واکسن های تولیده شده در حوزه کووید ۱۹ پرداختند.

خدادادی بیان کرد: همچنین در این کنگره برنامه‌های آموزشی مختلفی برای دانشجویان برگزار و علاقه مندان از طریق آپارات به صورت زنده این کنگره را دنبال کردند.

ایمونولوژی مطالعه سیستم ایمنی و یک شاخه بسیار مهم علوم پزشکی و زیست شناسی است؛ سیستم ایمنی ما را از عفونت‌های مختلف محافظت می‌کند. اگر سیستم ایمنی به این صورت عمل نکند، می تواند منجر به بیماری هایی نظیر بیماری های خود ایمنی، آلرژی و سرطان شود.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.