×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
رییس کل بیمه مرکزی: خوزستان جایگاه خوبی در استفاده از بیمه ندارد

غلامرضا سلیمانی امیری روز جمعه در نشست رییس کل بیمه مرکزی با مدیران و استانداری خوزستان و مدیران صنعت در سرسرای استانداری بیان کرد:  هنوز فرهنگ استفاده از بیمه در خوزستان نهادینه نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه ۲۰ درصد تخلفات و سوانح ساختگی است و فرد با یک حادثه ساختگی از بیمه خسارت دریافت می کند حال آنکه این هزینه پول ملت است.
سلیمانی امیری بیان کرد: طرحی به صورت پایلوت در استان قم برای شناسایی این تخلفات انجام داده و موفق بودیم و آمادگی انجام این طرح را در استان خوزستان داریم.
وی افزود: همانگونه که بیمه شخص ثالث اجباری است لازم است بیمه منزل و ساختمانی نیز اجباری شود.

رییس کل بیمه مرکزی اظهارداشت: خوزستان در بخش خسارت به منازل مسکونی و ساختمانی به دلیل بارش باران و آبگرفتگی‌ دچار خسارت‌های زیادی شد.
وی افزود: در این شرایط به نوعی دولت بدهکار  و مردم طلبکار شدند و خسارت های جبران ناپذیری به مردم و دولت پرداخت شد.

سلیمانی امیری بیان کرد: صندوق دیگری در بیمه با عنوان جبران خسارت های بدنی داریم، در تصادفات سرنشینان خسارت های زیادی را متحمل می شوند و دچار مشکلات فراوان می شوند.
وی افزود: متاسفانه میزان خسارت پرداختی در خوزستان در هنگام حوادث از میانگین کشوری بالاتر است.

رییس کل بیمه ‌مرکزی با اشاره به اجرای طرح بیمه ای در بیمه ایران گفت: در تصادفات با خسارت‌های زیر ۳۰ میلیون ریال فرد حادثه دیده می تواند با ارسال عکس خسارت در کمتر از نیم ساعت هزینه و خسارت بیمه خود را دریافت کند.

وی افزود: این طرح در تهران و خوزستان انجام شده و بیمه تمایل دارد برای انجام سایر طرح ها به صورت پایلوت در استان گام بردارد.

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران نیز در این نشست بیان کرد: بازسازی خانه ها بر اثرحوادث وظیفه دولت ها نیست و در هیچ جای دنیا این کار انجام نمی شود.
محمد کریمی افزود: برای استفاده و پوشش بیمه ای منازل مسکونی لازم است مسئولان استان نیز همکاری کنند.

وی با اشاره به طرح بیمه در استان های مرزی افزود: برای استانی همچون خوزستان که مرزی هستند و با کشورهای همسایه مراوده دارند برای تردد و ورود مسافران به استان طرح بیمه مسافران را داریم که می توان از این طرح استفاده کرد.

کریمی گفت: تا ۱۲ سال گذشته تعداد زندانیان براثر خسارت های تصادفات بالا بود اما با پوشش بیمه ای در تصادفات این رقم بسیار کاهش یافته است.

رییس کل بیمه مرکزی در سفری سه روزه به خوزستان چند طرح را افتتاح می‌کند ودر چند نشست حضور خواهد داشت.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.