×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
افتتاح پروژه برق رسانی به روستاهای فاقد برق شهرستان اندیکا

دکتر علی خدری با اشاره به افتتاح پروژه های برق رسانی به روستاهای بهمن آباد شیرین آب، دره گچی، چال منار، آب آلما، آب چنار و تنگستان، گفت: شهرستان اندیکا دارای بیشترین روستا در بین شهرهای استان است که امروز ۶ روستا با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برق رسانی شد.

خدری افزود: این روستاها از لحاظ سرعت اجرای پروژه رکورددار حدود ۴۰ روز از طراحی تا اجرای شبکه زمان برده است. از دو ترانسفورماتور ۵۰KWA استفاده، و حدود ۴ کیلومتر خط فشار متوسط احداث شده است.

وی با اشاره به مزیت گردشگری این روستاها عنوان کرد: تا انتهای سال مجموعا ۱۵ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۵۰میلیارد ریال در حوزه شهرستان اندیکا از نعمت برق برخوردار خواهند شد و این یک رکورد است.

مدیرعامل شرکت توزبع نیروی برق خوزستان اضافه کرد: از دیگر اقدامات انجام شده برای عشایر کوچرو استان؛ خرید و در اختیار قرار دادن ۸۰۰ دستگاه سامانه فتوولتاژی قابل حمل است که خرید این دستگاه ها در حال انجام است، تا پایان سال تعدادی تهیه و در اختیار عشایر قرار داده می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اعتبار آن ۸۰ میلیارد ریال است، گفت: ده درصد از هزینه هر کدام از این دستگاه‌ها را عشایر و مابقی آن را شرکت توزیع نیروی برق خوزستان پرداخت خواهد کرد.

خدری افزود: اجرای این طرح برای کل استان است اما به جهت اینکه بیشترین عشایر در شهرستانهای لالی و اندیکا ساکن هستند، ۵۰ درصد از این سامانه ها در اختیار مردم منطقه لالی و اندیکا قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در خصوص برنامه های سال آینده شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: ۱۵ روستا از شهرستان اندیکا را شناسایی کردیم که سال آینده برق رسانی می شوند. تعدادی روستای فاقد راه‌های دسترسی هم شناسایی شده که در صورت ایجاد مسیر، در برنامه تامین برق قرار خواهند گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.