×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
تثبیت ۲۴۰ هزار هکتار از کانون‌های فوق بحرانی ریزگرد خوزستان

غلامرضا شریعتی در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی (پروژه بیابان‌زدایی کشور در استان خوزستان)، که امروز با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد، در خصوص طرح بیابان‌زدایی در خوزستان اظهار کرد: این طرح در استان خوزستان شامل ۲۰ هزار هکتار زمین است که از این میزان، ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت نهال و ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار به مدیریت روان‌آب‌ها اختصاص یافته است که این طرح امروز به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: در چند سال گذشته از ۳۵۰ هزار هکتار مناطق فوق بحرانی کانون ریزگرد در استان خوزستان، ۲۴۰ هزار هکتار با نهال‌کاری، بوته‌کاری، قرق و مرطوب‌سازی تثبیت شد و امیدواریم در چند سال آینده بتوانیم کل ۳۵۰ هزار هکتار از زمین‌های فوق بحرانی در خوزستان را مدیریت کنیم و بعد از آن به سراغ مناطق حاد و بحرانی برویم.

وی تصریح کرد: در یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از زمین‌های استان خوزستان طرح کاداستر اجرا شده است و با توجه به تاکید رئیس جمهور بر مبارزه با فساد، این موضوع در حال انجام است و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم این موضوع را به طور کامل به انجام برسانیم.

استاندار خوزستان در خصوص روند طرح بیابان‌زدایی افزود: امیدواریم بیابان‌زدایی آنگونه که حق مردم شریف استان خوزستان است انجام شود تا زندگی و امکان زیست بهتر را برای مردم فراهم کنیم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.