×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در دشت‌آزادگان / هشدار خودداری از خرید مرغ زنده

در اطلاعیه اداره‌کل دامپزشکی استان خوزستان در خصوص بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یکی از واحدهای روستایی در شهرستان دشت آزادگان آمده است: “پیرو گزارش واصله در مورخ ۴ بهمن‌ماه مبنی بر وقوع تلفات در طیور بومی در یک واحد روستایی در حاشیه شهرستان دشت آزادگان در استان خوزستان، بلافاصله اکیپ‌های واکنش سریع بررسی و مراقبت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان خوزستان به محل مورد نظر اعزام شده و اقدامات قرنطینه‌ای، ضدعفونی و همچنن نمونه‌برداری را انجام داده و نمونه‌های اخذ شده در کمترین زمان ممکن به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال شد.

پس از دریافت نتایج آزمایشگاهی در ۵ بهمن‌ماه مبنی بر مثبت بودن واحد از نظر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، اکیپ‌های واکنش سریع اداره‌کل دامپزشکی استان خوزستان و شهرستان دشت آزادگان جهت جمع‌آوری و معدوم‌سازی برابر با پروتکل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور وارد عمل شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن طیور موجود در واحد آلوده، جمع‌آوری و مطابق با دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور معدوم سازی شدند.

راس ساعت ۲۳ شب ۵ بهمن‌ماه عملیات پاکسازی، ضدعفونی و معدوم‌سازی در محل آلوده به پایان رسید.

در حال حاضر در هیچ یک از واحدهای صنعتی پرورش طیور استان و همچنین واحدهای روستایی طیور بومی استان خوزستان تلفات یا مورد خاصی وجود ندارد. در همین راستا اکیپ‌های رصد و پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دامپزشکی استان در حال انجام مراقبت‌های فعال و غیرفعال به صورت شبانه‌روزی در تمام استان هستند.

همشهریان عزیز می‌توانند با اطمینان خاطر نسبت به مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ مورد تایید اداره‌کل دامپزشکی استان خوزستان اقدام نمایند و در این خصوص هیچ گونه مشکلی برای مصرف وجود ندارد.

به شهروندان گرامی تاکید می‌گردد که از خرید مرغ زنده صنعتی و بومی که در سطح معابر عرضه می‌شود جدا خودداری کنند.”

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.