×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تامین و توزیع ۲ هزار تبلت دانش‌آموزان نیازمند توسط استانداری خوزستان

کوروش مودت بیان کرد: یکی از مشکلات عمده در آموزش آنلاین عدم دسترسی تعدادی از دانش آموزان به شبکه شاد به دلیل نداشتن تبلت و یا گوشی هوشمند است.

وی گفت: استانداری خوزستان به همراه آموزش و پرورش و خیران در این مدت یک ساله بعد از شیوع کرونا و استفاده از شبکه آموزشی آنلاین در تامین تبلت برای دانش اموزان نیازمند تلاش های بسیاری را انجام دادند.

مودت افزود: خوزستان با وجود تمامی محرومیت ها فعالیت های خوبی را در بخش آموزش آنلاین داشته است و رتبه استان در بحث احراز دانش آموزان در شبکه شاد از چهار استان هم‌تراز و برابر به لحاظ جمعیت،  رتبه برتری  است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه استانداری و آموزش و پرورش به تنهایی نمی توانند در تامین تبلت و گوشی فعالیت کنند ادامه داد: در طرح هدایت وزارت آموزش و پرورش، هدف هر دانش آموز یک تبلت و یا یک گوشی همراه هوشمند ،دنبال می شود و این طرح تحت عنوان “هر دانش آموز یک تبلت و هر تبلت یک کلاس” نامگذاری شده است.

مودت ادامه داد: در این طرح از تمامی شرکت ها و دستگاه ها و خیران خواسته می شود که درخرید تبلت دانش اموزی همکاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در این طرح دانش آموزان رتبه بندی شده اند و دانش آموزانی که فاقد پدر هستند و یا مادر سرپرست خانوار دارند در اولویت دریافت تبلت هستند.

وی ضمن درخواست از تمامی فرمانداری ها برای انجام این طرح افزود: با وجود مشکلاتی که کرونا برای مردم و کشور داشته است اما باعث شد که فناوری وارد آموزش و پرورش شود واز این فرصت به نفع سیستم آموزشی استفاده شود.

با شیوع ویروس کرونا و برگزاری آنلاین آموزش دانش آموزان دستگاه های و شرکت های مختلف و خیران پای کار آمدند تا برای دانش اموزان نیازمند تبلت و گوشی هوشمند تهیه کنند تا از تحصیل خود بازنمانند.

استانداری خوزستان در مرحله اول تعهد تامین ۳هزار تبلت را تقبل کرد که ۲ هزار تبلت تامین شده است و درمرحله دوم نیز استاندار خوزستان تامین ۲۵ هزار تبلت را با همکاری دستگاه ها و خیران عنوان کرده است.

شرکت پتروشیمی ماهشهر ۲ هزار تبلت را تامین و توزیع کرد و دفتر معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری نیز تامین پنج هزار تبلت را برای شهرستان های آبادان و خرمشهر تقبل کرده است.

خیران نیز در این مسیر همکاری های زیادی را داشته اند با این وجود طبق اعلام آموزش و پرورش استان هنوز بالغ بر ۱۳ هزار دانش آموز در استان نیازمند تبلت هستند.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر است که طبق اعلام آموزش و پرورش استان بیش از ۸۵ درصد این جمعیت به شبکه شاد دسترسی دارند.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.