×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
شناسایی نقاط حادثه خیز جاده‌ای در خوزستان ضروری است

فاضل عبیات چهارشنبه در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان که در محل معاونت عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: باوجود اینکه تصادفات منجر به فوت در حوادث جاده‌های برون شهری خوزستان طی۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ کاهش ۱۹ درصدی داشته، اما لازم است همواره در راستای کاهش تصادفات (غیرفوتی) تلاش شود.

وی ادامه‌داد: کاهش تصادفات منجر به فوت نباید به عاملی برای حساسیت‌زدایی در حوزه ایمنی راه‌ها تبدیل شود؛ علاوه براین مسئولان دستگاه‌های مرتبط با این موضوع، همواره باید توجه داشته باشند که تلاش در راستای کاهش تصادفات ضروری است.

عبیات با تاکید بر اینکه همواره نقاط حادثه خیز دربروز حواث جاده‌ای نقش دارند بیان داشت: شناسایی ورفع مستمر این نقاط در دستور کار دستگاه‌های مختلف باشد تا با همکاری بین بخشی که صورت می‌گیرد شاهد کاهش تصادفات باشیم.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان خاطرنشان‌کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان فرآیند شناسایی نقاط حادثه خیز جاده ای را بار دیگر در دستور کار قرار دهد.

وی در بخش دیگری از این نشست به شناسایی و رفع دیگر عوامل ایجاد حوادث و تصادفات جاده‌ای در استان تاکیدکرد و گفت: با کمک کارشناسان حوزه حمل و نقل و ایمنی می‌بایست نسبت به فرهنگ سازی در پیشگیری از بروز حوادث رانندگی پرداخته شود.

عبیات از کارشناسان پلیس راهوار خواست تا نسبت به انتقال تجربه خود در زمینه مسائل ایمنی راهها و انعکاس هرچه بیشتر آنها به افکار عمومی تلاش کنند.

وی گفت:  انجام اقدامات فرهنگی از سوی دستگاههای مربوطه در راستای رعایت اصول ایمنی هنگام رانندگی  طی ۲ ماه پایانی سال همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان همچنین بر بررسی وضعیت راههای برون شهری استان در کمیسیون ایمنی راهها تاکید کرد و گفت: نشست‌های کارشناسی مربوط به این بررسی‌ها با مشارکت دفتر فنی استانداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان، پلیس راه و انجمن ایمنی راههای خوزستان تشکیل شود.

وی انجام این بررسی‌ها را با هدف ارتقاء وضعیت مسیرهای ارتباطی در خوزستان ضروری دانست و گفت: به همین منظور بررسی وضعیت راههای شهرستان اهواز با اولویت بیشتری در نشست بعدی کمیسیون راههای استان انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان همچنین به مشکلات پیش آمده در مسیرهای جادهای شهر رامین اشاره کرد و گفت: مقرر بود مسئولان شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و همچنین سازمان آب و برق خوزستان با حضور در کمیسیون ایمنی راههای استان در خصوص مشکلات پیش آمده پاسخگو باشند؛ اما این امر محقق نشد و به زمان دیگری موکول شد.

خوزستان با ۱۴ هزار کیلومتر جاده، وجود مرزهای آبی و خاکی و ترانزیتی بودن جاده‌های آن تردد بسیار بالایی دارد.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.