×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
تردد شناورهای غیرکانتینری در بندر خرمشهر افزایش یافت

نوراله اسعدی روز سه‌شنبه  به رشد چشمگیر بارگیری کالاهای عمومی در بندرخرمشهر در ۱۰ ماهه سالجاری اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت حجم بارگیری کالاهای عمومی در بندر خرمشهر با رشد ۹۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۶۷۱ هزار و ۸۴۱ تن رسید.

وی اظهار داشت:  از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۶هزار و ۴۲۲  TEU بارگیری کانتینری در بندرخرمشهر به انجام رسیده است که این رقم نسبت به سال گذشته رشد ۵۶درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه افزود: در ۱۰ ماهه سالجاری بیش از ۲میلیون و ۴۶۰ هزار و ۴۷۷  تن کالا بارگیری و از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشورهای حاشیه خایج فارس صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۶درصدی برخوردار است.

بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله،مجاورت با کشورهای حوزه خلیج فارس،اتصال به کریدور بندر امام خمینی ،شلمچه و عراق و بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی به عنوان مهم ترین بندر جنوب غربی کشور در زمینه صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس شناخته می‌شود.

۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره‌مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) از دیگر ویژگی های بندر خرمشهر می باشد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.