×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پیش‌بینی افزایش دمای خوزستان در اسفند و فروردین

محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: شرایط جوی امسال کمی پیچیده است و مدل‌های مختلف پیش‌بینی‌های فصلی در پیش‌بینی‌ها اختلاف دارند بنابراین علاوه بر این مدل‌ها از شاخص‌های دور پیوندی نیز استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: در یک مدل هواشناسی میزان بارندگی در بهمن‌ماه کمتر از نرمال، اسفندماه نرمال و فروردین‌ماه کمتر از نرمال پیش‌بینی شده است اما در مدل دیگر، پیش‌بینی میزان بارندگی در بهمن‌ماه و اسفندماه نرمال و فروردین‌ماه به شدت خشک است. مدل اروپایی نیز وضعیت بارندگی در این ماه‌ها را خوب نشان نمی‌دهد.

سبزه‌زاری ادامه داد: برآورد می‌شود در بهمن‌ماه، اسفندماه و فروردین‌ماه میزان بارندگی در حوضه‌های آبریز دز و تا حدودی کارون، نرمال تا کمی کمتر از نرمال و در خوزستان نرمال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: طبق بررسی‌های انجام‌شده به احتمال قوی به نظر می‌رسد میزان بارندگی در این سه ماه در حوضه‌های دز و کارون در شمال استان خوزستان نرمال تا کمی کمتر از نرمال، در حوضه کرخه نرمال تا کمی فراتر از نرمال و در حوضه مارون نیز نرمال باشد.

سبزه‌زاری بیان کرد: در اسفندماه و فروردین‌ماه، میانگین دمای خوزستان نسبت به درازمدت یک تا دو درجه افزایش خواهد یافت در نتیجه در چنین شرایطی، میزان بارش‌های رگباری و نقطه‌ای در برخی نقاط استان و حوضه‌های آبریز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به وضعیت بارش برف در خوزستان، ادامه داد: در سال جاری تاکنون میزان پوشش برف، چندان مناسب نبوده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: از ابتدای سال زراعی امسال (اول مهرماه ۹۹ تا ۳۰ دی‌ماه ۹۹) مجموع بارش خوزستان ۱۷۲.۲ میلیمتر بوده است. این میزان بارندگی در مقایسه  با بلندمدت در مدت مشابه که ۱۷۹.۵ میلیمتر بوده، ۴.۱ درصد و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته که ۱۷۵.۳ میلیمتر بوده ۱.۸ درصد کاهش یافته است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.