×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توضیح رئیس مجمع نمایندگان خوزستان درباره یک ایراد بودجه ۱۴۰۰

سیدکریم حسینی در در نشست ستاد مدیریت بحران که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: میزان درصدهای در نظر گرفته شده در بودجه سال ۱۴۰۰ ایراداتی داشت که مجلس شورای اسلامی می‌تواند با مذاکره با شورای نگهبان و دولت، اصلاحات بودجه را انجام دهد.

وی افزود: ۱۱ درصد از بودجه سال ۱۴۰۰ برای بخش عمرانی در نظر گرفته شده بود که در نتیجه، در زمینه اصلاح زیرساخت‌ها مساله وجود خواهد داشت.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه مطالبات خوزستان بسیار بیشتر از این است، گفت: به هر دلیلی، خوزستان عقب نگه داشته شد که باید جبران شود.

وی افزود: در جلسه‌ای که در دفتر آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور داشتیم، برای استانی که در وضعیت بحرانی قرار ندارد ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد؛ در همان زمان برای خوزستان ۲۴۰ میلیارد تومان درخواست کرده بودیم اما این درخواست هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

حسینی با اشاره به ارسال درخواست اعتبار برای رفع مشکلات آب‌های سطحی خوزستان به سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اگر قرار است این اعتبار نیز در اختیار شرکت آبفا قرار بگیرد باز هم به اهداف این شرکت دست پیدا نمی‌کنیم؛ باید بخش اعظم مبلغ اعتبار به شهرداری‌ها به ویژه شهرداری اهواز برای رفع مشکل آبگرفتگی‌ها اختصاص داده شود. اگر قرار است سازمان برنامه و بودجه محل هزینه این بودجه را مشخص کند، مشکل حل نمی‌شود.

وی با اشاره به راه‌های روستایی آسیب‌دیده در سیل سال‌های ۹۷ و ۹۸ خوزستان، گفت: وزیر راه و شهرسازی در حضور رئیس جمهور عنوان می‌کند صددرصد راه‌ها ترمیم شده‌اند در حالی که اینگونه نیست و هنوز راه‌های آسیب‌دیده از سیل ۹۷ و ۹۸ ترمیم نشده‌اند و همچنان مطالبه اصلی مردم، ترمیم این راه‌ها است.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.