×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
نایب رییس مجلس:خوزستان ظرفیت خوبی در حوزه تجارت منطقه‌ای دارد

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان در اهواز بیان کرد:خوزستان استان ثروتمندی است و بخش زیادی از منابع طبیعی کشور در اختیار این استان است اما پس از هشت سال دفاع مقدس، سرمایه‌گذاری جدی و بزرگ در این استان کمتر اتفاق افتاد و همین امر نیز موجب عقب‌ماندگی در زیرساخت‌ها شد و از سوی دیگر حوادث متعدد موجب آسیب رسیدن به زیرساخت‌های موجود شد.

وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است گفت: باید نسبت به اصلاح مسیر بکوشیم، سازمان مدیریت بحران باید با سایر سازمان‌هایی که زیرساخت‌ها را فراهم‌ می‌کنند وارد گفت و گو شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سفر به خوزستان، برخی از شهرهای شمالی این استان دیدن خواهیم کرد تا بتوانیم برخی مشکلات و نگرانی‌های مردم را از طریق مجلس برطرف کنیم‌.

قاضی زاده هاشمی گفت: استان خوزستان عقب ماندگی متعددی در زمینه‌های مختلف دارد از این رو انتظار می‌رود کمک جدی‌تری به استان شود؛ در این راستا تلاش خواهیم کرد تا در کنار نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی به این استان توجه بیشتری شود.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان نیز با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۰، بیان کرد: درصدهای در نظر گرفته شده در بودجه سال ۱۴۰۰ ایراداتی داشت که مجلس شورای اسلامی می‌تواند با مذاکره با شورای نگهبان و دولت اصلاحات روی آن را انجام دهد.

سید کریم حسینی با بیان این که ۱۱ درصد بودجه سال ۱۴۰۰ برای بخش عمرانی در نظر گرفته شده گفت: با این‌ میزان بودجه عمرانی اصلاح زیرساخت‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: در نشستی در تهران برای استانی که در وضعیت بحرانی قرار ندارد ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد اما برای خوزستان ۲۴۰ میلیارد تومان درخواست کرده بودیم اما هنوز به نتیجه@ای نرسیده است.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان ادامه داد: اگر قرار است این اعتبار در اختیار شرکت آبفا قرار بگیرد باز هم به اهداف این شرکت دست پیدا نمی‌کنیم زیرا باید بخش زیادی از این مبلغ به شهرداری ها به ویژه شهرداری اهواز برای رفع مشکل آبگرفتگی ها اختصاص یابد.

وی افزود: در سیل ۹۷ و ۹۸ راه‌های روستایی خوزستان آسیب بسیاری دیدند و هنوز راه‌های آسیب دیده از سیل ترمیم نشده‌اند و همچنان مطالبه اصلی مردم ترمیم این راه ها است.

قاضی زاده هاشمی به دعوت رییس مجمع نمایندگان خوزستان صبح امروز به منظور بررسی مشکلات خوزستان و اخرین اقدامات انجام شده در دچارآبگرفتگی وارد این استان شد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.