×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
آسیب جدی مدارس غیردولتی خوزستان در شرایط کرونایی

علی‌حسن فردبابلی اظهار کرد: استان خوزستان در توسعه مدارس غیردولتی و وابسته در سطح کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ بیش از ۳۶ درصد مدارس استان را مدارس غیردولتی تشکیل دادند که بالغ بر ۲۵ درصد دانش‌آموزان استان را تحت پوشش قرار می‌داد، اما متاسفانه امسال به دلیل وجود ویروس کرونا مدارس و مراکز غیردولتی استان آسیب جدی دیدند.

وی افزود: پس از غیرحضوری شدن و برخط شدن آموزش، با ریزش آمار دانش‌آموزی در مدارس و مراکز غیردولتی مواجه شدیم. مضاف بر این هزینه‌های جاری آموزشگاه‌ها مانند اجاره‌بها، حق بیمه، دستمزد معلمان و هزینه ضدعفونی کردن با افزایش سالانه مواجه شد. این دلایل باعث تعطیلی و ورشکستگی تعداد زیادی از این مدارس و مراکز غیردولتی در سطح استان شد.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در بسیاری از مدارس غیردولتی، سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش جمعیت دانش‌آموزی داشتیم، اما امسال با توجه به شیوع کرونا، نه تنها تعداد دانش‌آموزان افزایش پیدا نکرد بلکه با ریزش نیز روبرو بودیم. این ریزش در برخی مدارس و مراکز تا ۳۵ درصد بوده است.

فردبابلی با اشاره به نقش راهبردی مدارس غیردولتی در آموزش و پرورش گفت: مدارس و مراکز غیردولتی بار زیادی از آموزش و پرورش را بر دوش می‌کشند؛ وجود مدارس و مراکز غیردولتی علاوه بر اینکه باعث ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از جوانان تحصیلکرده می‌شود، بار زیادی را هم در زمینه کمبود نیروی انسانی، کمبود فضای فیزیکی و مسائل مالی از دوش آموزش و پرورش برمی‌دارد.

وی در پایان تصریح کرد: در قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که مصوب مجلس شورای اسلامی است در مواد ۱۰،۱۱،۱۲،۱۳ و ۱۹ قانونگذار حمایت‌های خوبی از این مدارس و مراکز گنجانده که انتظار می‌رود مسئولان نگاه بهتر و حمایت جدی‌تری از این مدارس و مراکز داشته باشند. به نظر می‌رسد هنوز نگاه‌ها به بخش خصوصی مثبت نیست.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.