×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
مدارس نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی کشور به ۵. ۱۹ درصد کاهش یافت

مهرالله رخشانی‌مهر اظهار داشت:تعداد کلاس‌های درس تحویل داده شده به وزارت آموزش و پرورش تا پایان امسال به ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس خواهد رسید.

وی به اختصاص و توزیع ۳۷ هزار میلیارد ریال از محل پیوست یک بودجه آموزش و پرورش به منظور تکمیل واحدهای آموزشی خیرساز در  استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: یکهزار و ۴۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار به استان خوزستان اختصاص داده شد.

رخشانی‌مهر یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان نوزسازی مدارس کشور را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اعلام کرد و گفت: برنامه‌های ویژه‌ای بر اساس اولویت بندی طرح‌های نیمه تمام تدوین و در دست اجرا است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: بر اساس بودجه سال ۱۴۰۰ سهم سازمان نوسازی مدارس کشور از عوارض گاز به منظور تامین و تعمیر سامانه گرمایشی و سرمایشی و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی هنرستان‌ها از ۲۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

رخشانی‌مهر اظهار داشت: همچنین طرح کمک به تامین تجهیزات آموزش مجازی برای دانش آموزان مناطق محروم و احداث، توسعه و تعمیر سرویس بهداشتی و آبخوری مدارس نیز به عنوان یک طرح جدید در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گنجانده شده است.

وی ادامه داد: همچنین طرح ارتقای شاخص فضاهای آموزشی در استان‌های کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی و خوزستان به منظور توسعه عادلانه دسترسی به فضاهای آموزشی و کاهش فاصله در سرانه فضاهای آموزشی مناطق مختلف در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ افزوده شده است.

وزیر آموزش و پرورش به همراه معاونان خود پنجشنبه به منظور حضور در چند نشست داخلی و افتتاح چندین پروژه آموزشی در شهرستان خرمشهر و شادگان به خوزستان سفر کرد.

 

منبع:  ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.