×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کارخانجات به تعهدات خود در مقابله با آلودگی هوا عمل کنند

محمود معزی در آیین نواختن زنگ ملی روز هوای پاک در مدرسه شهید الباجی روستای الباجی شهرستان اهواز با حضو جمعی از مسئولان استان و دانش آموزان و فعالان محیط زیست، بیان کرد: هوای پاک حق مسلم مردم و دانش آموزان است و در این راه مردم باید مشارکت و همراهی داشته باشند و مسئولان به تعهدات خود عمل کنند.

وی گفت: خوزستان یک استان صنعتی است و کارخانجات زیادی در آن فعال هستند، این کارخانجات و واحدهای تولیدی در آلوده کردن هوا و زمین موثر هستند و برای داشتن هوا و زمین پاک باید به تعهدات خود عمل کنند.

رییس اداره محیط زیست اهواز در ادامه این مراسم بیان کرد: بدون مشارکت مردم هیچ برنامه زیست محیطی از پیش نمی رود و برای داشتن هوا و زمینی پاک‌نیاز به مشارکت همه مردم است.

علی بنی عگبه ادامه داد: شعار امسال هفته هوای پاک به نام هوای پاک، تعهد مسئولان و مشارکت مردم نامگذاری شده است، ضروری است که سیاستگزاران به گونه ای سیاستگزاری کنند تا هوا کمتر آلوده شود.

وی افزود:  فضای سبز در روستاها باید گسترده باشد و روستاییان همچون گذشته به فضای سبز و کاشت نهال برای داشتن هوایی پاک اهمیت دهند.

بنی عگبه اظهار داشت: در مواردی در روستاها زباله ها سوزانده می شوند که باعث آلودگی هوا و به خطر افتادن سلامت مردم می شود.

رییس اداره محیط زیست اهواز اظهار داشت: متاسفانه سوزاندن بقایای کشتهای طبیعی در روستاها انجام می شودکه باعث آلودگی هوا می شود، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی باید به کشاورزان در این خصوص آموزش دهند.

بعد از برگزاری این مراسم چند نهال با مشارکت دانش آموزان در این مدرسه کاشته شد.

۲۹ دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک‌ نامگذاری شده که به مدت یک هفته برنامه هایی متناسب با این روز برگزار می شود.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.