×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تصویب تحقیق و تفحص از شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در کمیسیون عمران

«سید البرز حسینی» در توضیح جلسه روز دوشنبه کمیسیون عمران مجلس اظهارکرد: جلسه امروز به ادامه بررسی لایحه مشارکت عمومی- خصوصی اختصاص داشت که ماده ۵ این لایحه درخصوص ساختار فرایند اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: مفهوم این بند این بود که شورای عالی راهبردی تشکیل شود که توسعه مشارکت را به صورت عالی هدایت و نظارت کند و بررسی تنظیم سیاست‌ها و مقررات را بر عهده گرفته و برای تصویب به هیات وزیران ارسال کند.

حسینی با بیان اینکه برای تشکیل شورای عالی راهبردی حدود ۱۳ نفر عضو پیشنهاد شده بود، تصریح کرد: رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان رییس شورا و دبیرخانه آن در همین سازمان، رییس بانک مرکزی و حدود ۲ نفر از وزیران و یک وزیر هم بر حسب موضوعی که قرار است در شورا مطرح شود.

وی ادامه داد: همچنین نماینده‌های تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای، اتاق‌های بازرگانی، ۲ نفر هم از بخش خصوصی موضوع مورد بحث در این شورا بنابر تشخیص رییس شورا، نماینده کمیسیون عمران و نماینده کمیسیون برنامه و بودجه نیز در این حوزه حضور داشته باشند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: درخصوص این ماده به تفصیل بحث و بررسی صورت گرفت و ماده ۵ لایحه مشارکت عمومی- خصوصی تصویب شد و ادامه رسیدگی به مواد باقی‌مانده این لایحه هم در جلسات بعدی جز دستور کار این کمیسیون قرار خواهد گرفت.

حسینی بیان کرد: ادامه جلسه امروز کمیسیون نیز به بررسی درخواست سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان درخصوص تحقیق و تفحص از شرکت‌های آب و فاضلاب استان خوزستان در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اختصاص داشت.

وی ادامه داد: محورهای این تحقیق و تفحص درخصوص مدیریت شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان، عدم اولویت‌بندی کارها و فرصت‌سوزی در انجام وظایف آنها، توزیع نامتعارف اعتبارات برای اجرای پروژه‌ها بود.

نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: در این جلسه عنوان شد که بسیاری از قراردادها صوری است و شکست معاملات در قراردادها اتفاق افتاده تا بتوانند کارها را به پیمانکاران طرف قرارداد مدنظرشان بسپارند و شرایطی را ایجاد کرده‌اند که بسیاری از قراردادها در مناقصات غیررقابتی شود.

حسینی خاطرنشان کرد: همچنین عنوان شد که تعداد تشریفات‌ها در قراردادها زیاد است و حساب‌های غیرمجاز وجود دارد. همچنین در زمینه مداخله کارکنان در قراردادها نیز مدارکی را ارائه داده کرده و گزارش مبسوطی از این حیث منطبق بر گزارش دستگاه‌های نظارتی استان مانند دیوان محاسبات و اداره کل سازمان بازرسی استان به کمیسیون ارائه شد.

وی عنوان کرد: مقرر شد که موضوع مورد بحث در کمیته ذیل آب و فاضلاب کمیسیون عمران با حضور نماینده درخواست‌کننده تحقیق و تفحص و نمایندگان وزارت نیرو مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: حمیدرضا جانباز به عنوان مدیر آبفار کشور نیز در این جلسه حضور داشت و در حد قانونی مقرر آیین‌نامه‌ای، پاسخ‌های لازم را به نمایندگان را ارائه کرد.

با اشاره به سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود در هفته بعد، اظهارکرد: مقرر شد در اولین جلسه بعد از سرکشی نمایندگان درصورت قانع نشدن نماینده سوال کننده از پاسخ‌ها و بررسی‌ها، موضوع در صحن کمیسیون بررسی و با ظرفیت‌های آیین‌نامه‌ای به صحن ارجاع شود و نتیجه به کمیسیون ارائه شود.

ضمنا اینکه رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز در جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حضور نیافت و سوال نمایندگان از وی به جلسه دیگری موکول شد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.