×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
وضعیت آموزشی ناحیه یک اهواز بهبود می‌یابد

علی قربانی  در آیین کلنگ‌زنی چهار مدرسه در اهواز اظهار کرد: امروز چهار پروژه در ناحیه یک اهواز کلنگ‌زنی شد؛ یکی از این پروژه‌های آموزشی یک مدرسه دوازده کلاسه در کوی بوستان اهواز است که بخشی از اعتبار احداث آن توسط کمیساریای عالی سازمان ملل تامین می‌شود و مابقی آن نیز از اعتبارات دولتی است.

وی افزود: زیربنای این مدرسه دوازده‌کلاسه حدود هزار و ۵۰۰ متر است و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان ظرف مدت یک سال احداث می‌شود. ۲ پروژه دیگر نیز در کوی علوی و کوی کریشان که از مناطق حاشیه شهر اهواز هستند و جمعیت آن‌ها رو به افزایش است، کلنگ‌زنی می‌شوند و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسند و منشا خیر و برکت برای دانش آموزان باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه  و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه متاسفانه ناحیه یک اهواز عقب ماندگی بیش از ۱۵ تا ۲۰ ساله داشت، تصریح کرد: به این منظور از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز استفاده کردیم.

قربانی با بیان اینکه با کمک خیرین پروژه‌های آموزشی زیادی را احداث کردیم، گفت: بیش از ۱۰ پروژه نیز در بخش اسماعیله به بهره‌برداری رساندیم. همچنین در منطقه گلدشت یک مدرسه چهارکلاسه افتتاح شد و ساخت یک مدرسه شش‌کلاسه دیگر را نیز در این منطقه آغاز کردیم. در کوی مجاهد نیز یک مدرسه چهارکلاسه در حال ساخت است. در الهیه یک مدرسه شش‌کلاسه در حال احداث است و یک مدرسه شش‌کلاسه نیز در کوی بوستان احداث خواهد شد.

وی با اشاره به بهبود وضعیت آموزشی ناحیه تا مهر سال آینده، بیان کرد: بیش از ۸۰ کلاس درس تا ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی در حال ساخت در مناطق آموزشی اهواز، گفت: خوشبختانه در ناحیه ۴، ۱۵ مدرسه بازسازی و احداث شد و سه مدرسه شش‌کلاسه نیز روز دوشنبه در ناحیه ۴ کلنگ‌زنی خواهیم کرد. در مهدیس در ناحیه ۳ هیچ مدرسه‌ای وجود نداشت اما اکنون چهار مدرسه داریم که از این تعداد دو مدرسه خیرساز است. در ناحیه ۲ اهواز نیز یک مدرسه ۲۰ کلاسه در حال احداث است که در کشور منحصر به فرد است و تا پیش از مهر آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که با کمک یک خیر در حال احداث است. ویژگی بیشتر این پروژه‌ها این است که خیرساز هستند.

قربانی در پایان یادآور شد: امسال از حدود هزار و ۳۰۰ پروژه‌ای که در خوزستان افتتاح خواهیم کرد، بیش از ۹۰۰ پروژه با کمک خیرین است اما وضعیت فضای آموزشی اهواز زیبنده نیست و ما نیز خود می‌دانیم که جای کار زیادی دارد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.