×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
رکورد تولید روزانه شکر در شرکت توسعه نیشکر خوزستان شکسته شد

عبدعلی ناصری  در حاشیه راه اندازی خط تولید آغشته سازی کاغذ تخته صنعتی ام.دی.ام شرکت لوح سبز جنوب در مجتمع کشت و صنعت امام خمینی(ره) در شعیبیه شوشتر  در گفت و گو با خبرنگاران افزود:با ثبت این رکورد ، واحدهای هفت‌گانه نیشکری به ظرفیت اسمی خود نزدیک شدند.

وی تعمیرات به موقع تجهیزات صنعتی کارخانه‌های شکر  ، تلاش بی وقفه و جهادگونه کارگران و مدیران و روند خوب برداشت نیشکر را در ثبت رکورد بی‌سابقه تولید روزانه شکر تاثیرگذار خواند و پیش بینی کرد تا پایان فصل برداشت (فروردین ماه ۱۴۰۰) بیش از ۶۰۰هزار تن شکر در واحدهای هفت‌گانه تابعه این شرکت تولید شود.

ناصری افزود:از ابتدای برداشت نیشکر (۲۸مهرماه ۹۹) در واحدهای هفت گانه نیشکری تاکنون ۲۰۰هزار تن شکر تولید شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه ابراز امیدواری کرد تا پایان برداشت ۵.۵میلیون تن نیشکر ، ۲۰۰هزار تن شکر بیشتر از سال گذشته در واحدهای هفت گانه نیشکری تولید شود.

شروع دوباره برداشت نیشکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: برداشت نیشکر از سطح بیش از ۶۰هزار هکتار پس از بهبود شرایط جوی و خشک شدن مسیر تردد ماشین آلات کشاورزی در روزهای اخیر از سرگرفته شد.

وی گفت: برداشت نیشکر در سال زراعی جاری در ۱۰۰روز کاری انجام می‌شود و چنانچه بارندگی شدید مانع برداشت محصول شود زمان برداشت نیشکر طولانی‌تر خواهد شد.

 

جهش تولید در صنعت نیشکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: امسال تولید مایه خمیر از ۱۰به ۱۲هزار تن و الکل صنعتی از ۳۳میلیون لیتر به ۴۰میلیون لیتر خواهد رسید.

ناصری با اشاره به جهش تولید در همه بخش های تولیدی واحدهای هفت گانه نیشکری خوزستان ابراز امیدواری کرد در سال زراعی آینده تولید شکر با ۱۰۰هزار تن افزایش به ۷۰۰هزار تن یعنی ظرفیت اسمی این شرکت برسد.

عملیات اجرایی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان درسطح ۸۴هزار هکتار در جنوب و شمال اهواز از دهه ۷۰ شروع و از ابتدای دهه ۸۰ یکی پس از دیگری به بهره برداری رسید.

واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی،  حکیم فارابی ، امام خمینی(ره) ، دهخدا ، امیرکبیر ، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی حدود ۴۰درصد شکر کشو را تامین می‌کنند.

واحدهای نیشکری هفت تپه و کارون از دیگر واحدهای مستقل تولید شکر در خوزستان هستند.

نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۵میلیون تن در داخل تولید می شود و حدود ۷۰۰هزار تن شکر خام از خارج وارد می شود که بخش مهمی از شکر خام (زرد) وارداتی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به شکر سفید تبدیل می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.