×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بازنگری شرایط اضطرار آلودگی هوا در خوزستان / هشدار به نفت و شهرداری درباره آلایندگی اهواز

فاضل عبیات در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اهواز اظهار کرد: در استان خوزستان فرآیند جلسات و رسیدگی به مسائل آلودگی هوا و وظایفی که قانون هوای پاک در این زمینه بر عهده دستگاه‌ها گذاشته است، باید به جد و با استمرار بیشتر دنبال شود.

وی افزود: اینگونه پدیده‌ها برای مردم کاملاً ملموس و محسوس است و مورد قضاوت عام قرار می‌گیرد و این موضوع، مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند. آلودگی هوا مساله‌ای است که شهروندان اهوازی با آن روبه‌رو هستند و بنابراین متولیان مدیریت و مقابله با این پدیده که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، کاملاً در معرض ارزیابی و قضاوت قرار می‌گیرند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه گزارش سیاهه انتشار باید تا پایان بهمن‌ماه سال جاری به اتمام برسد، عنوان کرد: سیاهه انتشار، یک اطلاعات پایه است که سهم آلاینده‌ها را در استان خوزستان  مشخص می‌کند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌هایی که مطابق قانون هوای پاک ملزم هستند که شرایط اضطرار را تشخیص دهند، در یک کمیته فنی وضعیت خود را تشریح کنند و نیاز وضعیتی که اکنون در ارتباط با زیرساخت‌ها و اطلاعات در دسترس دارند را اطلاع دهند تا این فرآیند تشکیل شود؛ اعلام شرایط اضطرار آلودگی هوا در استان خوزستان باید مطابق قانون، بازنگری و برقرار شود.

عبیات در خصوص تشکیل کمیته فنی بررسی علل آلودگی هوا، تصریح کرد: کمیته فنی باید بحث علل آلودگی هوا را به جمع‌بندی کارشناسی برساند و نتیجه را در جلسات مربوط به کارگروه هوای پاک و کارگروه‌هایی که طبق قانون هوای پاک ملزم به تشکیل آن‌ها هستیم و به صورت هفتگی برگزار می‌شود، ارائه دهند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات کارگروه هوای پاک به صورت هفتگی، گفت: فرصت برای صحبت کردن در این زمینه وجود دارد و در این خصوص، کم گفتگو شده است؛ ذهنیت و قضاوت‌ها باید همراه مردم و به شکل شفاف باشد و باید سهم هر کدام از دستگاه‌ها، شرکت‌ها و منابع از آلاینده‌ها برای ما کاملا روشن شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: شرکت نفت نیز باید با همکاری و مشارکت شهرداری در مدت یک هفته کار مربوط به مصوبات خود را انجام دهد و در غیر این صورت اداره حفاظت محیط زیست موظف است که این مساله را در دادگاه ذیصلاح مطرح کند.

وی ادامه داد: شهرداری اهواز در خصوص سایت صفیره اقدامات خود را از جمله استقرار ماشین آتش‌نشانی و اتمام کار سلول شماره ۲ و آغاز کار سلول شماره ۳ تا پایان سال انجام دهد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.