×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تولید میدان نفتی اهواز به ۳۳ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد

سردار سعید محمد‌ در تشریح این دو قرارداد اظهار کرد: توسعه میدان اهواز به عنوان سومین میدان بزرگ نفتی در جهان و بزرگترین میدان نفتی کشور و همچنین توسعه میدان رشادت به عنوان سمبلی از مقاومت و توان فنی و مدیریتی کشور به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و با تکیه بر توان داخلی اجرا خواهد شد.

وی افزود: بر اساس این قرارداد، قرارگاه سازندگی خاتم با حفر ۴۱ حلقه چاه زمینه افزایش بیش از ۳۳ هزار بشکه تولید نفت خام از میدان اهواز را مهیا می‌سازد.

‌محمد در خصوص پروژه رشادت نیز گفت: این پروژه در دو بخش روسطحی و ساخت سازه‌های دریایی و بخش زیرسطحی شامل حفاری ۲۰ حلقه چاه اجرا می‌شود و بیش از ۱۹ هزار بشکه در روز به تولید نفت کشور اضافه خواهد کرد تا ضمن توسعه صنایع دریایی کشور سبب احقاق حقوق ملت ایران در منابع هیدروکربوری خلیج فارس شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) بیان کرد: این اقدام در بُعد منطقه‌ای، به منظور کمک به اقتصاد استان خوزستان و تقویت شرکت ملی حفاری، راهبرد حضور بر اساس استفاده حداکثری از ظرفیت‌های منطقه به ویژه توان شرکت‌های بومی در قالب تامین دکل، مهندسی، خدمات و نیروی انسانی مورد نیاز طراحی شده است.

وی افزود: در بُعد ملی نیز، با مشارکت در ریسک و همکاری گسترده با صنایع داخلی بنا داریم تا با شکل دادن کلیه خوشه‌های صنعتی و خدماتی مرتبط در جهت خودکفایی کامل در این بخش گام برداریم.

‌محمد عنوان کرد: میدان رشادت برای ملت ایران یادآور خباثت و حمله آمریکایی‌ها در دوران جنگ تحمیلی است و امروز می‌تواند به عنوان نمادی از مقاومت و توان فنی و مدیریتی کشور به رخ دشمنان کشیده شود.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.