×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
دود سیاه شرکت کربن، در حلق اهوازی‌ها

دکتر مختاری اظهار کرد: بحث آلودگی‌های صنایع خوزستان با آلودگی‌های صنایع دیگر کشور تفاوت‌هایی دارد؛ متأسفانه اکثر مسئولان زمانی که صحبت می‌کنند ذرات آلاینده با اندازه ۲.۵ میکرون و ۱۰ میکرون را به گرد و غبار نسبت می‌دهند در حالی که صنایعی مانند فولاد و شرکت کربن در تولید این ذرات به شدت نقش دارند.

وی افزود: ظرفیت اسمی واحد یک شرکت کربن مستقر در شهر اهواز، سالانه ۱۶ هزار تن و واحد ۲ این شرکت نیز ۲۰ هزار تن است که ظرفیت عملی هر واحد را به ۲۱ هزار تن افزایش داده است یعنی حدود ۶ هزار تن بیش از ظرفیت اسمی خود تولید کرده است در حالی که در اکثر صنایع، ظرفیت عملی از ظرفیت اسمی کمتر است.

مختاری گفت: تولید عملی این کارخانه، بیش از ظرفیت اسمی است و راندمان آن بیش از صددرصد است که این موضوع بسیار مهم است. فرآیند تولید کربن سیاه به شدت آلاینده است و هر چه راندمان افزایش یابد، در افزایش میزان آلاینده‌ها و کاهش راندمان فرآیند شیمیایی تأثیرگذار است.

این کارشناس محیط زیست در خصوص فعالیت شرکت‌های تولیدی فولاد در اهواز نیز گفت: به ازای تولید هر ۴۰۰ تن فولاد، یک تن SO۲ تولید می‌شود و به ازای تولید هر ۲۰۰ تن فولاد، یک تن ذرات گرد و غبار ۲.۵ تا ۱۰ میکرون تولید می‌شود.

مختاری افزود: با توجه به اینکه خوزستان سال‌ها با پدیده ریزگردها مواجه بود، بسیاری از آلاینده‌ها زیر سایه آلودگی ریزگردها نادیده گرفته شدند و صنایع از به کار بردن فیلترها و فرآیندهای استاندارد شانه خالی کردند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: به عنوان مثال فلرهای نفتی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، روزانه حدود ۸ تا ۸۵ میلیون مترمکعب گاز می‌سوزانند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.