×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اعضای شورا بارها به شهردار اهواز تذکر داده‌اند

مهران باباپور در نشست خبری شورای شهر اظهار کرد: مشکلات آب‌های سطحی و فاضلاب اهواز، چندین ساله است و سالیان سال مردم اهواز را آزار داده است و اگر اینگونه نبود، بانک جهانی در سال ۸۳ اقدام نمی‌کرد و اعتبار ۱۴۰ میلیاردی به اهواز اختصاص داده نمی‌شد.

وی افزود: بعد از این مشکلات، حتی دفتر مقام معظم رهبری نیز در سال‌های ۹۴ و ۹۵ در این زمینه اقدام کرده است.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: در شهرداری اهواز در ۱۰ سال گذشته به صورت میانگین سالانه دو و نیم میلیارد تومان برای دفع آب‌های سطحی اختصاص داده می‌شد اما در دوره پنجم شورای شهر، ۹۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده است.

باباپور با اشاره به سیل فروردین‌ماه سال ۹۸، گفت: سیل‌های اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ گریبانگیر خوزستان شد؛ مسئولان رده بالا باید در سال‌های گذشته و قبل از وقوع این حادثه، در بحث آبخیزداری اقداماتی انجام می‌دادند که متاسفانه این کارها انجام نشد و منجر به سیل شد و سه ماه درگیر بودیم.

وی بیان کرد: پس از این سیل، جلسات مختلفی با مسئولان داشتیم تا مشکلات رفع شوند اما شورای شهر نیز برای حل برخی مشکلات در کوتاه‌مدت، کمیته آب‌های سطحی را تشکیل داد.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به آبگرفتگی آذرماه سال ۹۸، افزود: سال گذشته مدت ماندگاری آب در مناطق ۲، ۴ و ۶ شهرداری اهواز ۱۰ تا ۱۱ روز بود. برای کاهش خسارات و ماندگاری آب، کمیته‌ای تشکیل شده و چندین جلسه با کارشناسان و مسئولان مربوطه برگزار شده است. در نهایت، ۴۸۰ نقطه ریزشی و بحرانی در اهواز شناسایی شدند که ۵۷ نقطه فوق بحرانی به عنوان اولویت کار برای کمیته، تعیین شدند و تقسیم کار انجام شد.

وی گفت: تاکنون این پروژه به پایان نرسیده است اما با اتمام این طرح نیز تنها مدت ماندگاری آب در خیابان‌ها کاهش می‌یابد و نتیجه طرح به گونه‌ای نیست که بگوییم دیگر مشکلی ایجاد نمی‌شود بلکه این اقدامات تنها مسکن هستند.

باباپور تصریح کرد: در بارش اخیر ۷۵ نقطه بحرانی دیگر در اهواز به وجود آمد که ۱۸ نقطه از این تعداد، تنها در منطقه ۸ قرار دارند.

وی گفت: در شهرهای کوچک، مدیریت بحران واحدی وجود دارد اما در کلانشهر اهواز چنین چیزی وجود ندارد و حتی در کاربری‌های سالن‌های مدیریت بحران تغییر ایجاد شده است.

عضو شورای شهر اهواز افزود: با توجه به سال‌های طولانی خشکسالی، حل مشکل شبکه فاضلاب و دفع آب‌های سطحی اهواز اولویت شهرداری و دیگر مسئولان نبوده است و اکنون برای حل این مشکل، به عزم ملی و همراهی همه مسئولان نیاز داریم و باید این کار، در اولویت قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: وظیفه اعضای شورا این است که هر کجا کم‌کاری شده، تذکر دهند و اعضای شورای شهر بارها به شهردار اهواز تذکر داده‌اند.

باباپور با اشاره به برگزاری چندین طرح سوال از شهردار، گفت: هر طرح سوال به معنی استیضاح نیست و برخی از اعضای شورا اعتقاد دارند که شهردار طبق ظرفیتی که در دست دارد، کار کرده است.

وی با اشاره به تاخیر شهرداری در اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری آب‌های سطحی، بیان کرد: در صحن شورا، سوالات مورد نظر از شهردار پرسیده شده و وی پاسخ‌ها را ارائه داده است. در یک دوره یک ساله، سه تا چهار بار طرح سوال از شهردار انجام شد و این موارد ابزار شورای شهر هستند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.