×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
معاون رییس جمهوری: آموزش و پژوهش باید منجر به بهتر شدن زندگی مردم شود

سورنا ستاری شامگاه دوشنبه در نشستی با روسای دانشگاه‌ها و فناوران برگزیده خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استانداری این استان اظهار داشت:در ابتدای انقلاب، ۱۷۰ هزار دانشجو در داخل و همزمان ۱۰۰ هزار دانشجو نیز در خارج از کشور تحصیل می کردند.

وی گفت: تقریبا معادل ۳۸ درصد دانشجوهای ما در خارج از ایران تحصییل می کردند اما بعد از انقلاب توسعه آموزش عالی در کشور رخ داد به طوری که امروز در خوزستان و در همه شهرستان ها انواع و اقسام دانشگاه ها فعالیت می‌کنند همین امر موجب شده که تعداد دانشجویان در داخل کشور افزایش یابد و به مراتب تعداد دانشجویان متقاضی در دانشگاههای خارج به کمتر از ۵۰ هزار دانشجو کاهش یابد.

وی تصریح کرد:  اکنون وقت آن است که ببینیم توسعه آموزش عالی و آموزش و پرورش  چه تاثیری در زندگی مردم داشته است چرا که دانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاههای دولتی درس می‌خوانند و هزینه هایی در این زمینه انجام می شود که باید دید این هزینه ها چه تاثیری در کشور داشته است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری فرهنگ را عامل اصلی توسعه خواند و گفت: زمانی فکر می کردیم توسعه یک موضوع سخت افزاری است  اما بعد از مدت‌ها متوجه شدیم که توسعه یک مساله نرم افزاری است  و اگر بخواهیم این اتفاق بیفتد همه امکاناتی که داریم را باید در این مسیر قرار دهیم.

وی با اشاره به وضعیت پارک علم و فناوری خوزستان گفت: باید سعی کنیم وضعیت پارک علم و فناوری استان تقویت شود زیرا وضعیت آن  شایسته استان خوزستان با وجود این ظرفیتها نیست.

ستاری با بیان این که ذخایر و منابع استان خوزستان بدون داشتن دانش هیچ ارزشی ندارد گفت: ظرفیتهای استان  بدون دانش حکم مواد اولیه یک محصول را دارند و می‌دانیم که با پول نفت به تنهایی نمی‌توان کشور را اداره کرد بنابراین شرکت‌های دانش‌بنیان را باید توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: اگر اکوسیستم  استان  بر مبنای دانش حاکم شود، اتفاق بزرگی رخ می دهد چراکه خوزستان  استان بسیار مستعدی در زمینه های مختلف علمی است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری  در سفر یک روزه خود به خوزستان از محصولات دانش بنیان منتخب پارک علم و فناوری، مرکز نوآوری بازی سازی، مرکز رشد خوارزمی، مرکز نوآوری دانشگاه فنی وحرفه ای، مرکز نوآوری رامهرمز و سوسنگرد و مرکز نوآوری بیوتکنولوژی دیدن کرد. وی همچنین صبح امروز از مراکز رشد و نوآوری شهرستان بهبهان نیز دیدن کرد.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.