×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
ستاری: پارک علم و فناوری خوزستان حمایت می‌شود

سورنا ستاری دوشنبه شب پس از بازدید از مراکز نوآوری پارک علم و فناوری خوزستان در نشست با شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: خوزستان پتانسیل های فوق‌العاده‌ای در زمینه کارآفرینی دارد و باید از آنها به بهترین شکل استفاده کرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر کمک‌هایی به دانشگاه شهید چمران اهواز شده اما پارک‌ علم و فناوری خوزستان مظلوم واقع شده است لذا انتظار داریم مدیر پارک علم و فناوری استان پیگیر مشکلات این نهاد باشد تا بتوانیم به آن کمک کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نفوذ فرهنگ نفت در خوزستان به شکلی است که جوانان این منطقه ترجیح می‌دهند در شرکت های نفتی استخدام شوند و اگر کسی وارد کارهای دانش بنیان شود او را مسخره می کنند. این فرهنگ به صورت ساختاری در جوانان استان جا افتاده که متاسفانه مخرب فرهنگ کارآفرینی است.

وی ادامه داد: استانی که نیروی انسانی فوق‌العاده‌ و ظرفیت بسیاری در کارهای دانش بنیان دارد باید از شرایط بهتری برخوردار باشد لذا انتظار داریم که نفوذ علم و دانش در تمام بخش‌های استان پررنگ تر باشد البته جا دارد از دانشگاه شهید چمران اهواز که در مسیر کارآفرینی گام بر می دارد، تشکر کنم.

ستاری بیان کرد: باید به گونه ای فرهنگ سازی شود که یک دانشجو بعد از پایان دوره تحصیل خود بتواند ایجاد شغل کند نه اینکه فقط به فکر استخدام در کار دولتی باشد. همچنین اگر دانشگاه آزاد از بودجه شهریه جدا شود و از کارآفرینی درآمد کسب کند اتفاق بزرگی در این مجموعه رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید بخش قابل توجهی از درآمدشان را از محل تکنولوژی کسب کنند افزود: آمادگی آن را داریم که در بخش ایجاد خلاقیت و نوآوری به پارک علم و فناوری خوزستان کمک مالی کنیم. لازم است که برای اشتغال فارغ التحصیلان خوزستانی در کنار هم برای یک هدف تلاش کنیم.

ستاری عنوان کرد: ظرفیت‌ها، ذخایر و منابع خوزستان بدون داشتن دانش هیچ ارزشی ندارد و حکم ماده اولیه یک محصول را دارند. می‌دانیم که با پول نفت به تنهایی نمی‌توان کشور را اداره کرد لذا باید کار آفرینی انجام داد و شرکت‌های دانش‌بنیان را توسعه دهیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان گفت: ما در استان تهران حدود ۱۵ پارک علم و فناوری داریم لذا امیدوارم پارک علم و فناوری خوزستان به یک قطب توسعه و فناوری در منطقه تبدیل شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه سفر خود به خوزستان قرار است با نهادهای وابسته به شرکت های دانش بنیان دیدار کند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.