×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
۲ مرکز نوآوری پارک علم و فناوری خوزستان بهره‌برداری شد

مرکز نوآوری و شتاب‌دهی صنایع فرهنگی در زمینی به مساحت یکهزار و ۲۰۰ متر مربع و مرکز نوآوری و خلاقیت اینترنت اشیا در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع با حضور سورنا ستاری، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان محلی به بهره‌برداری رسید.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: ۲۳۲ شرکت دانش بنیان در خوزستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۴۲ شرکت دانش بنیان در حوزه آی تی، ۳۵ شرکت در حوزه آب و کشاورزی و بقیه در حوزه‌های محیط زیست، برق و الکترونیک و نفت وگاز و پتروشیمی و… فعالیت می‌کنند.

ایرج کاظمی نژاد به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری خوزستان اشاره کرد و افزود: این صندوق دارای سه بخش دولتی پارک علم و فناوری، دانشگاه شهید چمران و دانشگاه علوم پزشکی اهواز است. همچنین سه بخش خصوصی دارد.

وی ادامه داد: حمایت از صندوق پژوهش و فناوری خوزستان به میزان ۵۰ میلیارد ریال، حمایت از مراکز نوآوری رشد و شتاب دهنده‌های موجود و در حال راه اندازی به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال و واگذاری مجوز کارگزاری ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان به یکی از شرکت‌های واجد شرایط تابعه مهمترین درخواست ما از معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

وی گفت: پارک علم و فناوری خوزستان در حوزه کرونا نیز فعالیت‌ های خوبی داشته و با کمک این نهاد محصولات بهداشتی قابل توجهی تولید شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین در سفر یک روزه خود به خوزستان از محصولات دانش بنیان منتخب پارک علم و فناوری، مرکز نوآوری بازی سازی، مرکز رشد خوارزمی، مرکز نوآوری دانشگاه فنی وحرفه ای، مرکز نوآوری رامهرمز و سوسنگرد و مرکز نوآوری بیوتکنولوژی دیدن کرد.وی همچنین صبح امروز از مراکز رشد و نوآوری شهرستان بهبهان نیز دیدن کرد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.