×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
به آینده کرونا در خوزستان خوش‌بین نیستیم / منتظر خبرهای ناخوشی از دزفول هستیم

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: در حال حاضر موارد بیماری کاهش یافته اما هر آن انتظار خیز یا پیک بیماری وجود دارد. یادمان نمی‎رود در تابستان که همه جا آرام بود، ناگهان شاهد امواج بیماری در خوزستان بودیم و پیک سنگین و طولانی رخ داد.

وی افزود: خوزستان دارای تنوع گوناگون اقلیمی، قومیتی و فرهنگی است و با توجه به این شرایط، نمی‌توانیم نسبت به آینده کرونا در استان خوزستان خوش‌بین باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: نباید غفلت شود؛ همواره باید حواس‌مان جمع باشد و بدانیم که این شرایط می‌تواند گذرا و شکننده باشد.

علوی با تاکید بر لزوم ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: اگر رعایت نشود به ویژه با سرمای هوا و حضور در فضاهای بسته و افزایش دورهمی‌های خانوادگی، خطر در کمین است پس باید هوشیار باشیم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه نباید سهل‌انگاری شود، تصریح کرد: همانگونه که تاکنون برخی افراد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از ابتلا به بیماری جلوگیری کردند، باید این روند را ادامه دهند تا این خطر پشت سر گذاشته شود.

وی با اشاره به نتایج اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون، گفت: با اجرای این طرح در آذرماه، موارد بیماری حدود ۸۰ درصد، موارد بستری حدود ۷۰ درصد و موارد مرگ و میر حدود ۷۵ درصد کاهش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: در این طرح در طول یک ماه، کاهش ۸۰ درصدی موارد بیماری، کاهش ۳۰ درصدی موارد بستری و کاهش ۱۰ درصد مرگ و میر هدف‌گذاری شده بود که نتایجی بهتر از این حاصل شد و روند بسیار خوبی بوده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: آنچه اهمیت دارد حفظ این شرایط است و مردم فکر نکنند همه چیز تمام شده است. در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هفت تا هشت روز بعد موارد بیماری افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته و این مساله، خطرناک است؛ تصریح کرد: در روزهای اخیر در دزفول پس از شش ماه از فوت یک فرد بزرگ طایفه، مراسم ترحیم با حضور چند هزار نفر و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد که این مساله می‌تواند در روزهای آینده، خبرهای ناخوشی از دزفول داشته باشد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.