×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
ثبت نام دور جدید طرح ملی مسکن از صبح ۵ شنبه این هفته آغاز می‌شود

محمود محمودزاده در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر درباره آغاز ثبت‌نام دور جدید طرح «اقدام ملی مسکن» اظهار داشت: از صبح پنجشنبه (۱۸ دی ماه) تا ساعت ۲۴ پنجشنبه (۲۵ دی‌ماه) امکان ثبت‌نام فراهم شده است.

وی افزود: در این مرحله برای ۱۸۳ شهر جدید امکان ثبت‌نام فراهم شده که مجموعاً با احتساب شهرهای ثبت‌نام شده در مراحل گذشته، به ۷۷۰ شهر افزایش می‌یابد.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در مرحله جدید یک هفته ثبت‌نام خواهیم داشت و شرایط چهارگانه مذکور در آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و تولید مسکن شامل ۱. اقامت پنج‌ساله در محل مورد تقاضا ۲. تأهل یا سرپرست خانوار بودن ۳. داشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد (فرم «ج» متقاضیان سبز باشد) ۴. توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی) خواهد بود.

محمودزاده درباره اسامی استان‌هایی که در مرحله جدید ثبت‌نام خواهیم داشت، گفت: در استان‌های تهران، ایلام، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کردستان، قزوین، مازندران و … ثبت‌نام طرح ملی مسکن انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: متقاضیان صبح پنجشنبه هفته جاری با مراجعه به سامانه ثبت‌نام خود را انجام دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: کسانی که در مراحل قبلی شهر مورد تقاضا را به اشتباه وارد کرده و از این رو با رد تقاضا مواجه شده بودند، در مرحله جدید می‌توانند شهر مورد تقاضای خود را اصلاح کنند؛ به شرط آنکه در شهر مورد تقاضا، شرایط اقامت حداقل پنج سال را داشته باشند.

محمودزاده تأکید کرد: شرط اقامت پنج سال ساخت برای شهرهای جدید مستثنی است و متقاضیان ثبت‌نام طرح ملی مسکن در شهرهای جدید از این شرط معاف هستند.

وی اظهار داشت: در استان تهران و دوره‌های قبلی ۲۰ شهر، شمال، جنوب، شرق و غرب استان و همچنین ۴ شهر جدید پردیس، پرند، هشتگرد و ایوانکی برای متقاضیان تهرانی ثبت‌نام انجام شده بود. در مرحله جدید اراضی جدیدی در نسیم‌شهر رباط‌کریم پیش‌بینی شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: چنانچه در مراحل احداث پروژه‌ها، ظرفیت‌های خالی ایجاد شود، باز هم ثبت‌نام خواهیم داشت.

هر کس امتیاز مسکن ملی بخرد، از طرح خارج می‌شود

محمودزاده در پاسخ به سؤالی درباره خرید و فروش امتیاز مسکن ملی گفت: هیچ امتیازی برای کسی وجود ندارد که بخواهد آن را خرید و فروش کند. از شهروندان می‌خواهم وارد این فضاها نشوند، چرا که خرید و فروش ثبت‌نام طرح ملی مسکن، معاملات غیررسمی بوده و قطعاً متضرر خواهند شد؛ کسی هم پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: اگر کسی امتیاز مسکن ملی را بخرد، از طرح اقدام ملی خارج شده و از ادامه پروژه باز خواهد ماند.

رقم آورده اولیه؛ فعلاً ۴۰ میلیون تومان

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره رقم آورده متقاضیان گفت: ۴۰ میلیون تومان رقم آورده اولیه متقاضیان است و در مراحل بعدی پروژه، ارقام جدیدتر آورده‌ها به آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد. برخی پروژه‌ها ۶۰ درصد پیشرفت دارند که متقاضیان این پروژه‌ها باید نسبت به واریز آورده‌های بعدی اقدام کنند اما در حال حاضر فعلاً برای متقاضیان ورود به این طرح، رقم آورده اولیه همان ۴۰ میلیون تومان است.

 

منبع: مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.