×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کاهش ۱۴ درصدی فوتی‌های تصادفات خوزستان / تلفات تصادفات شهری زیاد است

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای ترافیک استان خوزستان اظهار کرد:‌ امیدواریم اقدامات در حوزه ترافیک به گونه‌ای انجام شود که تعداد مصدومان و مرگ و میر ناشی از تصادفات به اندازه پیش‌بینی شده باشند و طبق برنامه پنج ساله ششم، استانداردهای لازم را داشته باشیم. خوشبختانه امسال، تاکنون این امر محقق شده است و امیدواریم اهداف دیگر نیز تا پایان سال محقق شوند.

وی افزود: در سال گذشته ۹۵۸ مورد فوتی بر اثر تصادفات داشتیم که امسال این آمار به ۶۰۲ مورد رسیده است. اگر این روال ادامه یابد تا پایان سال شاید ۷۴۰ مورد فوتی داشته باشیم که این وضعیت نشان از این است که در این راستا طبق برنامه‌ریزی کار شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: تعداد مصدومان ناشی از تصادفات نیز از ۴ هزار و ۶۰۰ مورد در سال گذشته به حدود ۳ هزار و ۳۰۰ مورد رسیده است.

شریعتی با بیان اینکه اقدامات انجام‌شده در زمینه زیرساختی و نظارت و مراقبت قابل تقدیر است، عنوان کرد: امسال شاهد کاهش ۲۷ درصدی تعداد مجروحان تصادفات و کاهش ۱۴ درصدی موارد فوت بوده‌ایم که باید این روند ادامه داشته باشد و به ویژه در حوزه شهری بهبود یابد.

وی با اشاره به حوادث ترافیکی درون شهری نیز تصریح کرد: قابل قبول نیست که در حوزه شهری تا این حد فوتی داشته باشیم و در برخی شهرها نیز موارد فوت افزایش یابد. باید امنیت مردم در حوزه شهری تامین شود و حداقل خطر را داشته باشند.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت رسیدگی اورژانس در زمان وقوع حوادث، بیان کرد: نقش اورژانس در نگاه دیده نمی‌شود و برخی نمی‌دانند چه نقش حساسی دارد در حالی که چند دقیقه تاخیر اورژانس می‌تواند به گرفتن جان انسان ختم شود، بنابراین باید نسبت به این مساله، حساس شویم.

شریعتی گفت: حدود سه سال پیش توافق شد که در مدت یک سال، اعتبار ساخت ۵۰ پایگاه اورژانس و سال بعد نیز اعتبار ساخت ۵۰ پایگاه دیگر تامین شود اما دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این زمینه پای کار نیامده است.

وی افزود: تاکنون تنها کار ساخت ۱۲ پایگاه اورژانس تمام شده و هشت پایگاه دیگر نیز رو به اتمام است. این وضعیت قابل قبول نیست و نشان از این است که در این زمینه اهتمام نبوده است.

استاندار خوزستان با اشاره به حضور نداشتن مسئولان مرتبط در این جلسه، بیان کرد: در جلسه آینده شورای ترافیک خوزستان باید شهردار اهواز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، مدیرکل راه و شهرسازی و دیگر مدیرانی که باید در این راستا همکاری کنند، حضور داشته باشند تا وضعیت زمین‌های این پایگاه‌های اورژانس تعیین تکلیف شود و حداقل ۵۰ پایگاه اول تکمیل شوند و با کسری کمتری به برنامه پنج ساله بعدی برویم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.