×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
جداسازی شبکه فاضلاب و آب‌های سطحی اهواز در توان مدیریت شهری نیست

موسی شاعری در مراسم افتتاح سرای محله برکت در منطقه فرهنگیان اهواز اظهار کرد: با توجه به مشارکت بنیاد برکت در تجهیز این سرای محله، این محل به نام “برکت” نام‌گذاری شده است. این سرای محله در مساحت ۲۵۰۰ مترمربع احداث شده است.

وی در خصوص دیگر پروژه‌های اهواز، افزود: در حال حاضر حجم زیادی از پروژه‌های عمرانی با ارزش بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا هستند.

شهردار اهواز ادامه داد: پروژه تقاطع چندسطحی میدان شهید کجباف نیز یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی شهرداری اهواز است و در گذشته حدود ۲۰ درصد این پروژه اجرا شده بود اما با اقدامات انجام‌شده در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

شاعری بیان کرد: پروژه میدان دانشگاه شهید چمران نیز با سرعت در حال اجرا است و بی‌نظیرترین سرعت در تاریخ، در اجرای پروژه‌های شهری اهواز را داشته است و احتمالا دو هفته زودتر از برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری برسد؛ در برنامه زمان‌بندی قرار بود که این پروژه در اوایل خردادماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های شهری در دهه فجر بیان کرد: در همه بخش‌ها پروژه‌هایی در دست داریم؛ اکنون دو بازارچه بزرگ در دو نقطه اهواز در حال احداث هستند که تلاش می‌شود قبل از نوروز ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسند.

شاعری افزود: تغییر سیمای شهری یکی دیگر از اهداف ما بوده است؛ مردم استقبال خوبی از کشت نخل در اهواز داشته‌اند و تلاش می‌شود در سال آینده، ۱۴۰۰ نخل بالغ در نقاط مختلف اهواز کشت شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه جمع‌آوری آب‌های سطحی تصریح کرد: اقدامات انجام‌شده در زمینه جمع‌آوری آب‌های سطحی در این دوره، چهار برابر بیشتر از ۱۰ سال گذشته است و در بسیاری از نقاط، مشکلات حل شده است.

وی با بیان اینکه باید دیدگاه‌های وزارت نیرو تغییر کند، ادامه داد: این انتظار که شبکه فاضلاب و شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی اهواز جدا باشند، در توان دولت و مدیریت شهری نیست بنابراین باید با کار ترکیبی و پای کار آمدن همه مجموعه‌ها، مشکلات مردم را کاهش دهیم.

شهردار اهواز تصریح کرد: شرکت آبفا در نقاط مختلف اهواز حفاری‌های متعدی انجام داده است که باید با پایان کار، اثر این حفاری‌ها رفع شود. امروز یکی از نارضایتی‌های مردم، در زمینه وضعیت معابر است که باید فکر و کمک ویژه‌ای در این زمینه شود.

شاعری ادامه داد: از نفت گله‌مند هستیم؛ نقش نفت در اهواز در توسعه عمران و آبادانی شهر نیست. در دنیا، هر جایی که صنعت باشد در کنار آن عمران وجود دارد اما چنین چیزی در اهواز مشاهده نمی‌شود.

وی گفت: تهیه آب معدنی و یا ارسال چند پمپ، لودر و یا اعزام پزشک به منطقه، نقش توسعه‌ای ندارد. ببینید فولاد در اصفهان برای توسعه شهر اصفهان چه اقداماتی انجام داده است. طلب ما از آلایندگی نفت را پرداخت نمی‌کنند در حالی که می‌تواند موجب توسعه خوزستان شود.

شاعری ادامه داد: خدماتی که صنایع مختلف در اصفهان ارائه می‌دهند را با اتفاقاتی که اینجا می‌افتد، مقایسه کنید.

وی گفت: امسال بیش از یک هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری را افزایش دادیم و ۸۰ درصد موفق بوده‌ایم اما بیش از این، در توان مدیریت شهری نیست.

شهردار اهواز بیان کرد: در ناوگان حمل و نقل عمومی مشکل وجود دارد و تعداد اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها کم است. در بحث مترو نیز قرارداد پیمانکار را فسخ کردیم؛ شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد که نمی‌تواند در این خصوص اعلام نظر کند اما برای تکمیل قطار شهری اعتبار زیادی لازم است.

وی بیان کرد: برای توسعه اهواز، نیازمند حمایت ویژه دولت هستیم. خوزستان را دریابید زیرا استحقاق مردم بسیار بیشتر از این است. زمانی که آبگرفتگی رخ می دهد، حجم کار به سمت مدیریت شهری است غافل از اینکه این مساله حاصل سال‌ها کم‌توجهی است.

شهردار اهواز بیان کرد: امیدواریم تا پایان دوره شورای پنجم شهر اهواز، شاهد افتتاح اغلب پروژه‌های نیمه‌کاره باشیم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.