×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به واحدهای آبگرفته خوزستان

مسعود انصاریان در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق آبگرفته و زلزله‌زده که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به ارزیابی خسارت در مناطق آبگرفته اظهار کرد: در شهرستان‌های دچار آبگرفتی، یک هزار و ۱۶۶ واحد احداثی، ۲ هزار و ۴۰۱ واحد تعمیری و ۵ هزار و ۴۲۴ واحد معیشتی دچار خسارت، برآورد شده‌اند.

وی افزود: تاکنون ۱۵ میلیارد و ۸۶ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به صاحبان واحدهای آسیب‌دیده در شهرستان‌های دچار آبگرفتگی پرداخت شده است و هفت میلیارد تومان دیگر نیز در یکی دو روز آینده پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان بیان کرد: در بندر امام خمینی(ره) ۳۵۰ پرونده تشکیل شده که برای تعدادی، دستور کار تعمیر صادر شده است. همچنین تاکنون در شهرستان‌های دچار آبگرفتگی برای ۴۷۰ واحد دستور کار صادر شده و برای ۲۵۰ واحد دیگر نیز دستور کار در حال صدور است.

انصاریان گفت: مساله اصلی در خصوص واحدهای احداثی است؛ برخی از واحدهای احداثی به ویژه در بندر امام خمینی(ره) در حیطه اراضی تصرفی هستند که باید تعیین تکلیف شوند.

وی بیان کرد: طبق مصوبه دولت، برای واحدهای احداثی ۱۸۵ میلیون تومان تسهیلات و بلاعوض پرداخت  می‌شود در حالی که متوسط هزینه احداث یک واحد مسکونی با ۸۰ متر زیربنا ۲۴۰ میلیون تومان است بنابراین با توجه به اینکه اکثر این افراد بی‌بضاعت هستند باید مابه‌تفاوت این مبلغ توسط خیرین یا از محل کمک سایر دستگاه‌ها تامین شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان ادامه داد: از طرف دیگر، تعداد واحدهای احداثی از مصوبه دولت بیشتر هستند که باید گزارش اصلاح و به هیات دولت ارسال شود.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم کار در بندر امام خمینی(ره) است، گفت: در حال حاضر هر دستگاه کار خودش را انجام می‌دهد و باید فرماندهی واحدی برای بازسازی و هماهنگی بین دستگاهی وجود داشته باشد و لزوم چنین فرماندهی احساس می‌شود. وضعیت شهرک گاما در ماهشهر نیز باید تعیین تکلیف شود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.