×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
تشریح پروژه‌های شهری اهواز به روایت شهردار؛شرکت نفت در توسعه شهر نقشی ندارد

موسی شاعری در مراسم آئین افتتاح سرای محله منطقه فرهنگیان اهواز، اظهار کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع با همکاری بنیاد برکت به اتمام رسیده که از همه کسانی که در این کار مشارکت داشتند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: لازم می‌دانم گزارشی از روند پروژه‌های شهری اهواز ارائه دهم. حجم بالایی از پروژه‌های عمرانی را در حال اجرا داریم که از نظر ریالی ارزش آن‌ها به حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

شهردار اهواز گفت: در پروژه تقاطع چندسطحی میدان شهید کجباف، سه فاز را به‌صورت همزمان  جلو می‌بریم و با سرعت خوبی در حال پیشرفت هستیم که طبق زمانبندی انجام شده، انشاالله تا پایان این دوره این پروژه را به اتمام می‌رسانیم.

وی ادامه داد: پروژه میدان دانشگاه نیز که از بزرگترین پروژه‌های ما است و توسط قرارگاه خاتم الانبیاء درحال اجرا است، با سرعت بی‌نظیری در حال پیشرفت است که در تاریخ پروژه‌های عمرانی اهواز نظیر ندارد و حتی دو هفته از زمانبندی انجام شده، جلوتر هستیم.

شاعری عنوان کرد: امیدوارم افتتاح پروژه‌های عمرانی را از هفته آینده آغاز کنیم؛ می‌خواهم خواهش کنم از استاندار محترم که علیرغم مشکلات و فشارهای دولت، به بخش شهری نیز بیشتر بپردازد. دو بازارچه محلی در دست افتتاح داریم که تاثیر خوبی در شهر خواهند داشت.

شهردار اهواز بیان کرد: به بحث سیمای شهری نیز توجه ویژه‌ای داشته‌ایم. مردم از کاشت نخل‌ها استقبال بسیار خوبی کرده‌اند که بنا داریم تعداد بیشتری از نخل‌های بالغ را بکاریم.

وی افزود: در بحث آب‌های سطحی در این دوره اقداماتی که انجام شده، معادل ۴ برابر ده سال‌ گذشته است و مشکل بسیاری نقاط بحرانی حل شده است. خواهش دیگری که از استاندار دارم این است که پیگیری کند طرح مطلوبی برای موضوع شبکه فاضلاب و دفع آب‌های سطحی آماده شود، وزارت نیرو در بحث ایجاد دو شبکه مجزا تجدید نظر کند تا بتوانیم به یک شبکه مرکب با کیفیت دست پیدا کنیم.

شاعری گفت: نیاز است فکر ویژه‌ای برای معابری که در آن‌های حفاری یا پروژه‌های عمرانی انجام می‌شود تدارک دیده شود تا بتوانیم بحث آسفالت آن‌ها را به‌خوبی اجرا کنیم.

وی با اشاره به موضوع وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و شرکت‌ها در اهواز، عنوان کرد: صادقانه بگویم که در حال حاضر نقش شرکت نفت در اهواز، نقش توسعه‌ای و برای پیشرفت این شهر نیست؛ ببینید فولاد در اصفهان در جهت توسعه شهر چه کارهایی می‌کند؛ طلب ما از مجموعه نفت که حدود هزار میلیارد است می‌تواند باعث توسعه استان شود.
نمی‌شود شیره مرکز استان را بکشیم و در مقابلش کار خاصی نکنیم.

شاعری گفت: این‌ها واقعیت است و مردم از ما درباره صنایع سوال می‌کنند. منابع مالی را بیش از هر زمان دیگری فراهم کرده‌ایم اما به هیچ وجه کافی نیست و بیش از این از دست مدیریت شهری اهواز بر نمی‌آید که پولی بیش از این اضافه کند. برای جبران کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌های شهر اهواز نیازمند کمک‌های دولت هستیم هر چند که در جریان مشکلات و محدودیت‌ها هستیم اما از دولتمردان می‌خواهم خوزستان را دریابید؛ وقتی مشکل آبگرفتگی به‌وجود می‌آید، نگاه‌ها به سمت مدیریت شهری است در حالی‌که این مشکلات مجموع چندین سال گذشته است.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.