×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
مجمع مشورتی زنان الگوی مناسبی برای شناسایی ظرفیت بانوان است/ از بانوان در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها استفاده شود

زینب پارسافخر در حاشیه اولین جلسه مشترک مجمع مشورتی زنان خوزستان، اظهار کرد: این مجمع مشورتی زنان به عنوان یکی از بسترهای تشکیلاتی که می تواند به حرکت بیشتر زنان کمک کند، تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه از این مجمع مشورتی به عنوان یک بازوی مشورتی استفاده خواهیم کرد، افزود: مواردی که مرتبط با بانوان است در پنج کمیسیون مشخص شده و هیئت رئیسه مجمع مشورتی زنان وظیفه تشکیل این کمیسیون ها را برعهده دارد.

مشاور استاندار در امور زنان و خانواده ادامه داد: کمیسیون ها گزارشات خود را به مجمع مشورتی زنان ارائه می دهند و سپس با تعامل میان کمیسیون ها ومجمع مشورتی زنان، طرح ها و برنامه ها در کارگروه زنان و خانواده مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.

پارسافخر همچنین عنوان کرد: برنامه و طرح ها پس از کارگروه زنان و خانواده به شورای برنامه ریزی استان به عنوان بالاترین نهاد تصمیم گیری، هماهنگی و نظارت بر برنامه های بودجه‌ای، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در سطح استان ارسال شده و ادامه می یابد.

وی با اشاره به اینکه مجمع مشورتی زنان از کارگروه های تخصصی تشکیل می شود، بیان کرد: فعالیت های کارگروه ها کارشناسی شده هستند و اقدامات مورد بحث و بررسی قرار گرفته و سپس جهت اجرا برنامه ریزی صورت می گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه انتخاب بانوان حاضر درمجمع مشورتی زنان برخاسته از رای خود بانوان است، تشریح کرد: مجمع مشورتی زنان به عنوان یک الگوی مناسب برای استفاده از ظرفیت بالای خانم ها در پیشبرد اهداف حوزه بانوان کمک بسیاری می کند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان همچنین ابراز امیدواری کرد: با توجه به فعالیت مجدد مجمع مشورتی زنان شاهد افزایش مشارکت زنان در تصمیم سازی و تصمیم گیری برنامه های توسعه ای استان در حوزه زنان و خانواده است، بوده و از ظرفیت خانم ها بیشتر استفاده شود.

وی در پایان شناسایی و معرفی ظرفیت های دختران و زنان در عرصه های مختلف را مهم دانست و گفت: امیدوار هستیم با فعالیت مجمع مشورتی زنان زمینه استفاده از زنان در حوزه های مدیریتی بوجود آمده و بتوان از سرمایه اجتماعی جامعه زنان بیشتر استفاده شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.