×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
استاندار خوزستان:عکاسان در ثبت تشییع شهید سلیمانی نقش ارزنده‌ای داشتند

غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در آیین گشایش نمایشگاه گروهی عکس تشییع میلیونی سردار دلها ، با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید سلیمانی و تسلیت ایام فاطمیه و درگذشت آیت ا… مصباح یزدی بیان کرد: شخصیت انقلابی و قابلیت‌های ارزشمند سردار سلیمانی برای ملت ایران به اثبات رسیده بود و حضور میلیونی مردم در آیین تشییع پیکر وی مهر تاییدی بر ارزش‌های این سردار رشید اسلام بود.

وی افزود: رفتار، عملکرد و نوع نگاه سردار سلیمانی ایشان را به چهره‌ای محبوب و برجسته در جهان اسلام تبدیل کرده بود.

استاندار خوزستان ادامه داد: این شهید والامقام همواره از جناح‌های سیاسی دور بود و پس از شهادتش هر ۲ جناح به صداقت و درستی رفتار و منش ایشان اذعان داشتند.

وی افزود: برخی از ما با خودی‌ها بدتر از مخالفانمان رفتار می‌کنیم اما سپهبد شهید سلیمانی از این رفتار به دور بود و حتی در زمانی که مورد نقد قرار می‌گرفت، با رفتاری برگرفته از سنت نبوی با منتقدان برخورد می‌کرد.

شریعتی گفت: شهید سلیمانی همواره پیشگام و پیشرو در خط مقدم بود و مقابل کسانی که به زبان دم از اسلام می‌زدند اما روش و منش آنها کفر به خدا و دور کردن ملت‌ها از مسیر الهی بود، ایستادگی کرد.

وی بیان کرد: هیچگاه ترس در وجود این شهید والامقام احساس نشد و در میدان‌های سخت و بحرانی حضوری تاثیرگذار داشت که یکی از این میدان ها سیل فروردین ۹۸ خوزستان بود که هیچگاه خدمات ارزنده ایشان در جریان این سیل از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: امید است ما نیز بتوانیم به فراخور توان از خوان گسترده الهی این شهید گرانقدر الگو برداری کرده و در مسیر خدمت به شایستگی حرکت کنیم.

وی به نقش آفرینی عکاسان خوزستانی در آیین تشییع پیکر مطهر سردار رشید اسلام اشاره کرد و افزود: عکاسان همواره لحظه‌های به یادماندنی را ثبت می‌کنند که شاید ما در آن زمان به خالق اثر توجه نمی‌کنیم؛ این نمایشگاه برای قدردانی از عکاسانی است که در این رویداد بزرگ لحظه‌های ماندگاری را ثبت و برای جهانیان مخابره کردند.

آیین گشایش نمایشگاه عکس تشییع سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور استاندار خوزستان، جمعی از خانواده شهدا و مجمع ایثارگران صابئین مندایی ایران، بزرگان طوایف عرب و بختیاری و مسوولان استان روز یکشنبه در محل استانداری خورستان برگزار شد.

این نمایشگاه به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی با نمایش عکس‌های جمعی از عکاسان خوزستانی از روز تشییع پیکر این سردار رشید اسلام برپا شده است.

در این نمایشگاه که از ۱۴ تا ۲۰ دی برپا خواهد بود آثاری از عبدالوهاب کروشاوی، علیرضا محمدی، محمد آهنگر، منا صافی ، خلیلی موسوی ، مهناز دژبان، مهدی پدرامخو ، علی لطیفی ، مرتضی یاقوتی و محمد رضا خبازان به نمایش گذاشته شده است.

همچنین در این آیین از کتاب سردار دلها نوشته ابوالفضل عظیمی نوجوان ۱۵ ساله خوزستانی رونمایی شد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.