×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پلمب ۷۵ کارگاه نا ایمن در خوزستان

 ارسلان غمگین شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تعطیلی کارگاه های ناایمن در خوزستان، بیان کرد: برای صیانت از نیروی کار و حفظ سلامت و ایمنی کارگران، از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون، تعداد ۷۵ کارگاه ناایمن پس از اعلام تذکر در خوزستان با دستور مقام  قضایی تا رفع نواقص و لحاظ کردن تذکرات داده شده پلمپ شدند.

وی افزود: در مسیر اجرای این ماده قانونی هیچگونه مسامحه ای با کارفرمایانی که آیین نامه های ایمنی و حفاظت فنی را رعایت نکرده اند و جان کارگران را به خطر می اندازند صورت نمی گیرد.

غمگین بیان کرد: ابلاغ جدید ریاست قوه قضاییه از سوی اداره کل بازرسی به استانها ارسال شد و این دستورالعمل به تمامی بازرسان کار استان و ادارات اجرایی در جهت صیانت از نیروی کار ابلاغ شده و برهمین اساس بازرسان کار با جدیت بیشتری در بازرسی های خود با کارگاه های خاطی برابر مقررات برخورد قاطع خواهند کرد.

وی  گفت:  از کارفرمایان خواستاریم نسبت به ایمن سازی محیط کارگاه های خود که کارگران در آن مشغول هستند اقدام کنند، درغیراینصورت بنا به ماده ۱۰۵ قانون کار و ماده ۶ دستورالعمل جدید ریاست قوه قضاییه با این کارفرمایان و کارگاه ها برخورد سریع و قاطع صورت خواهد گرفت.

طبق اعلام کارشناسان اداره کل تعاون، کار  و رفاه اجتماعی متاسفانه آمار مصدوم شدن و فوت کارگران در حین انجام کار به دلیل ناایمن بودن محیط کار و یا نداشتن وسایل و لباس ایمنی بالا است.

طبق اعلام دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمایی خوزستان،  جمعیت کارگری استان ۸۷۰ هزار نفر است و همچنین تعداد کارفرماهای موجود خوزستان ۸۰ هزار نفر می‌رسد که همگی می‌توانند با یک مرحله مراجعه به دفتر پیشخوان و ارائه مدارک لازم در سامانه جامع روابط کار، ثبت نام کنند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.