×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
اخذ مجوز انجام عمل پیوند قلب در خوزستان

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان اظهار کرد: در پی همکاری خوب مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین همکاری در محدودیت تردد، وضعیت خوزستان باثبات است.

وی افزود: امروز در استان خوزستان تنها دو مورد مرگ ناشی از کرونا و ۹ مورد بستری داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به لطف خدا و با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، وضعیت خوزستان مدیریت شده است اما پایداری این شرایط منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط آحاد مردم است.

ابول‌نژادیان گفت: خوشبختانه با تلاش و برنامه‌ریزی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی اهواز، خوزستان در حال تبدیل به یکی از قطب‌های اصلی پیوند اعضا در کشور است. در چند روز اخیر شاهد انجام موفق پیوند پنج ارگان حیاتی به پنج بیمار نیازمند بودیم که با این کار زندگی دوباره‌ای به چند نفر از هم استانی‌هایمان بخشیده شد.

وی ادامه داد: علاوه بر پیوند کبد و کلیه، مجوز انجام پیوند قلب نیز اخذ شده و ان‌شاءالله به زودی شاهد انجام پیوند قلب در خوزستان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: علاوه بر توسعه اتاق‌های عمل و ICU پیوند، در حال توسعه مرکز اهدا و فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی هستیم تا بتوانیم با توان بیشتری به مردم شریف استان خوزستان و حتی استان‌های همجوار ارائه خدمت کنیم.

وی تصریح کرد: در چند ماه اخیر علی‌رغم کاهش ۶۰ درصدی اهدای عضو در کشور، این سنت حسنه و زندگی‌بخش در خوزستان رشد سه برابری داشته که امیدواریم با مشارکت مردم عزیز و فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌ها، بیش از گذشته شاهد انجام این خیرات ماندگار باشیم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.