×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رفع ۱۸۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های کشور از ابتدای سال تاکنون

رضا اکبری در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال آسفالت و نگهداری ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر ساخت و آسفالت راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در برنامه‌ریزی سازمان راهداری کشور قرار گرفت.

وی افزود: علی‌رغم مشکل تأمین منابع مالی برای اجرای این پروژه‌ها، با امضای تفاهم‌نامه با شرکت‌های تولید و تأمین قیر به صورت اعتباری، تا پایان آبان‌ماه ۱۳ هزار کیلومتر بهسازی جاده‌ها در قالب پروژه‌های جهش تولید به اجرا درآمد که ۵۰ درصد بیشتر از برنامه تعریف‌شده بود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: استان خوزستان با بهسازی حدود یک هزار کیلومتر از راه‌های خود، سهم قابل توجهی در اجرای این پروژه‌ها دارد.

اکبری ادامه داد: در ۱۳ هزار کیلومتر از راه کشور نیازمند روکش آسفالت به صورت اساسی هستیم که تاکنون در حدود ۴ هزار کیلومتر از جاده‌ها انجام شده است. ۲۰ تا ۳۰ درصد از حدود ۱۰ هزار کیلومتر باقی مانده که با خرابی بیشتری مواجه است نیز سال آینده بهسازی می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال رفع ۲۵۰ نقطه پرحادثه اولویت‌دار با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در دستور کار سازمان راهداری کشور قرار گرفت که تاکنون ۱۸۰ نقطه حادثه‌خیز رفع شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: تا پایان سال، ۲۱۰ نقطه حادثه‌خیز اصلاح خواهند شد و تا پایان خردادماه سال آینده نیز ۴۰ نقطه دیگر اصلاح می‌شوند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.