×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۲۰۰ صنعتگر خوزستانی تسهیلات صنایع دستی دریافت کردند

سیدحکمت‌اله موسوی در جمع خبرنگاران خرمشهر اظهار داشت: هنرمندانی که تحت پوشش بیمه بودند ۱۲۰ میلیون ریال و افرادی که بیمه نبودند ۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

وی افزود:در این شرایط سخت کرونا نیاز است دولت و به خصوص بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی کمک کرده و فرآیندی را اتخاذ کنند تا به هنرمندان اصیل ایرانی آسیبی وارد نشود.

شیوع کرونا تاکنون ۱۵۰میلیارد ریال به هنرمندان و صنعتگران خانگی و شاغل در ۷۵۰ کارگاه صنایع دستی خوزستان خسارت وارد کرده است.

موسوی در ادامه به اختصاص اعتبار برای احداث بازارچه صنایع دستی استان خوزستان در مرز شلمچه به لحاظ موقعیت خاص این مرز و حضور گسترده راهیان نور، زائران اربعین و تردد اتباع عراقی اشاره کرد و گفت:متاسفانه برای احداث این بازارچه در واگذاری زمین ، همکاری بین بخشی با میراث فرهنگی انجام نشد.

وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت موجود در مرزشلمچه کارهای مطالعاتی اولیه و طراحی بازارچه صنایع دستی انجام شده و چنانچه محل احداث مجموعه در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد می‌توان با کمک استانداری و مدیر کل برنامه و بودجه اعتبار مصوب این بازارچه را مجدد احیا کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان در بخش دیگری به راه‌اندازی موزه صنایع دستی در فرودگاه آبادان اشاره کرد و گفت: ویترین‌های موزه صنایع دستی فرودگاه آبادان آماده شده و منتظر اعلام آمادگی فرودگاه هستیم تا ویترین‌ها در فرودگاه مستقر و نمونه‌های صنایع‌دستی شاخص شهرهای آبادان و خرمشهر به نمایش گذاشته شوند ضمن اینکه اگر کلیپی از تولیدات صنایع دستی آبادان و خرمشهر آماده شود در ویدیووال به نمایش گذاشته خواهد شد.

۷۰ رشته صنایع دستی در خوزستان از جمله احرامی بافی، عبا بافی، مینای طلا و نقره، زیورآلات سنتی، چلنگری، حصیربافی، بوریابافی، کپوبافی، خراطی چوب، گلیم بافی،دست‌بافته‌های عشایری، جل شال بافی، موج بافی، نمدمالی، پوشاک سنتی، سفالگری سنتی، مینای سفال، تولیدات چرمی دست‌دوز، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مینای صبی فعال هستند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.