×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
بهره‌برداری و آغاز ۱۸ پروژه سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر امام

با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان  ١٨ پروژه سرمایه‌گذاری و عمرانی به ارزش ١۵ هزار و ٧٨٨ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسیدند و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

این پروژه‌ها با هدف توسعه روساخت‌ها و افزایش ظرفیت مجتمع بندری و ایجاد ارزش افزوده اجرایی شده‌اند.

از این ۱۸ طرح، ١٠ پروژه‌ سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ١٠ هزار میلیارد به بهره‌برداری رسید یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد. همچنین با هدف افزایش توان و ظرفیت اماکن بندری و ارتقای ضریب ایمنی، ٨ پروژه عمرانی از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی با اعتباری معادل ۵ هزار و ٧٨٨ میلیارد ریال کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

بهره‌برداری از چهار باب انبار چند منظوره نگهداری کالا،مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، پایانه مکانیزه غلات شماره ٣ بندرامام خمینی(ره)، احداث دو خط کارخانه تصفیه روغن خوراکی عمده‌ترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مجتمع بزرگ بندری هستند.

بهره‌برداری از پروژه‌هایچ عمرانی تعمیرات اساسی اسکله‌های ٣١ تا ٣۴،تعمیرات اساسی خطوط راه‌آهن داخلی محور B و سیلو، عملیات اجرایی لایروبی کانال دسترسی خورموسی و تثبیت دایک برای استحصال پس‌کرانه اسکله یک تا شش، ایستگاه آتش‌نشانی اراضی پشتیبانی بندر امام خمینی(ره)، تأمین روشنایی باراندازهای خاکی و لایروبی در پایه اسکله‌های ٣٧ تا ٣٨ در محدوده بندر امام خمینی(ره) از جمله پروژه‌های عمرانی است که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسیدند.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.