×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و تعمیر منازل آسیب دیده در آبگرفتگی‌ خوزستان

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه سفر به بندر امام اظهار کرد: دولت مصوب نمود که یکهزار منزل مسکونی در مناطق آب گرفته شهرهای اهواز، چمران، بندر امام خمینی و کارون احداث شود.

وی افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای هر واحد ۱۸۵ میلیون تومان است و در مجموع ۱۸۵ میلیارد تومان بصورت بلاعوض و قرض الحسنه صرف خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: برای ۶ هزار واحد نیز اعتباری برای تعمیر و ۹ هزار واحد دیگر بصورت معیشتی در نظر گرفته شده که برای هر دو طرح ۱۵ میلیون تومان آن بلاعوض و ۳۰ میلیون دیگر قرض الحسنه است و در مجموع قریب به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد این اعتبار به بنیاد مسکن به عنوان متولی طرح تخصیص داده شده که پس از برآورد خسارت مبلغ را پرداخت خواهند کرد همچنین این طرح جدا از کمک بنیاد مستضعفان است.

غلامرضا شریعتی تصریح کرد: با سه کیلومتر خط لوله‌ای که قبلا انجام شد تاب آوری بندر امام در بارندگی‌ها از ۳۰ میلیمتر به ۶۰ میلیمتر افزایش یافته بود اما این بارش که در طول ۵۰ سال اخیر بی سابقه بود ما بر آن شدیم که مجددا پروژه جدیدی را برای دفع آبهای سطحی طراحی کنیم.

وی بیان کرد: در نظر داریم بین سه تا پنج کیلومتر دیگر خط لوله کشیده شود که پس از پایان مطالعات به سرعت عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد تا تاب‌آوری حداقل به ۱۰۰ میلیمتر افزایش یابد.

شریعتی اذعان کرد: متوسط بارش‌های یک ساله شهر بندر امام خمینی ۱۹۷ میلیمتر است که فقط در ۳۶ ساعت بارش اخیر ۱۶۳ میلیمتر در ماهشهر و بندر امام خمینی ثبت شد.

وی ادامه داد: بحث تبدیل شهر بندر امام خمینی به شهرستان در حال پیگیری است و هفت ماه است که این طرح به وزارت ارسال شده و در شرایط اقناسازی هستیم.

شریعتی اذعان کرد: اولویت اول ما شهرستان شدن است اما با لحاظ مسائل مختلف باید با انعطاف‌پذیری برخورد نمود تا کار به سرانجام برسد.

وی اظهار کرد: در حال رایزنی با پتروشیمی‌ها و دولت برای ساماندهی برخی از مناطق بخصوص مناطق حاشیه‌ای از زمان جنگ هستیم.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.