×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مهمترین دغدغه ما در زندانهای خوزستان ،کمبود و ناکفی بودن زیر ساختهاست

مطلب فوق را پژمان پروین در دیدار با مسئولین قرارگاه مردمی شهید لاجوردی در محل این دفتر (آبادان) بیان کرد و افزود:فرصت و ظرفیتی را که رییس سازمان زندانهای کشور برای حضور و استفاده از توان و پتانسیل گروه های جهادی فراهم نموده اند، می بایست در راستای تحقق تحول نظام قضائی و خصوصا امر زندانبانی و اصلاح و تربیت مجرمان بالفعل شود.
وی با بیان اینکه اجرای برنامه های اشتغال و آموزش و بازپروری زندانیان نیازمند داشتن زیر ساختهای لازم است گفت: امروز دغدغه اول ما در زندانهای خوزستان نداشتن فضاهای مناسب نگهداری و خدمات آموزشی و تربیتی و فقدان زیر ساختهای لازم است ، لذا برای خروج از این مشکل باید در بازسازی و نوسازی زیر ساختهای فرسوده موجود و ایجاد زیر ساختهای جدید گام برداشت.
این مقام ارشد زندانهای خوزستان خاطر نشان ساخت: تفکر اصلاح رفتار مجرمانه در زندانی و حرکت وی در مسیر هنجارهای اجتماعی و پذیرش و تبعیت از آموزه های اصلاحی و تربیتی زمانی محقق می شود که زندانیان بدانند مسئولین در جهت اصلاح آنها و فراهم نمودن محیط مناسب نگهداری و آموزششان ، خالصانه گام بر میدارند و خدمت می کنند، این چنین رویکردی میتواند از زندانی یک مدافع نظام و انقلاب و مبلغ نظام اصلاحی و تربیتی و فردی مفید برای صیانت و دفاع از ارزشهای اسلامی و انقلابی بسازد.
مدیر کل زندانهای خوزستان با تاکید بر اینکه خدمت در خوزستان را برای انجام وظیفه و دین به مردم شریف آن پذیرفته و برای این منظور دست همکاری همه مجموعه های انقلابی نظام خصوصا گروه های جهادی را به گرمی میفشارد افزود: درحوزه گروه های جهادی خاصه قرارگاه شهید لاجوردی خدمتشان همواره و سراسر ثواب و لذت خدمت است و این منشاء برکات را ، ما با گرمی استقبال می کنیم.
وی خاطر نشان ساخت : ظرفیت خدمتی گروه های جهادی همچنین می تواند مشمول خانواده های بی بضاعت زندانیان و برداشتن  بار مشکلات از دوش این خانواده های بی سرپرست شود و  بسیاری از دغدغه‌های جامعه را در کاهش آسیب‌های ناشی از حبس بر زندانیان و خانوادهایشان به حداقل‌ها برساند.
پژمان پروین خاطر نشان ساخت: دغدغه های بجز حبس زندانی ، موجب رفتارهای ناهنجار و خلاف سیاستهای اصلاحی و تربیتی می گردذد لذا ظرفیت گروه های جهادی می بایست برای ایجاد زیر ساختهای اساسی به پای کار آورده شود تا محیط زندان همواره مکان آموزشگاه نیکی ها باشد.
مدیرکل زندانهای خوزستان عرصه کار و خدمت گروه های جهادی در زندانها را مستلزم اولویت بندی چالشها و مشکلات برشمرد و با بیان اینکه حتی در ارایه خدمت و حمایت از خانواده های بی بضاعت زندانیان هم اولویت بندی نموده و بتوان نیازهای مهم و ضروری آنان را کاهش داد  گفت:  البته شان این خانواده ها را با ارائه اصولی کمکها  باید رعایت کرد ،و می مهم است که  نهایت این خدمات، خدمت نظام به زندانی بعنوان یک انسان و حمایت از خانواده وی توسط نظام اسلامی محسوب میشود که قطعا اعتماد و اطمینان مردم را بعنوان ارزشمند ترین سرمایه های اجتماعی بدنبال خواهد داشت.
گفتنی است در ادامه این نشست نوروزی مسئول قرارگاه مردمی شهید لاجوردی نیز ضمن تقدیر از مدیر کل زندانهای استان به سبب  حضور در این قرارگاه ، گزارشی از اقدامات و خدمات این نهاد را  ارایه و از آمادگی این مجموعه برای همکاری های میدانی و مؤثر با اداره کل زندانها خبر دادند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.