×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
پیش بینی افزایش ۱۰درصدی تولید دانه‌های روغنی درکشور

علیرضا مهاجر سطح زیرکشت دانه‌های روغنی درکشور شامل کلزا ، گلرنگ ، سویا ، کنجد و آفتابگردان را ۳۰۰هزار هکتار بیان کرد و افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته سال زراعی آینده سطح زیرکشت دانه‌های روغنی به ۴۰۰هزار هکتار خواهد رسید.

وی گفت:توسعه کشت دانه‌های روغنی از اولویت های اصلی وزارت جهادکشاورزی است از این رو قیمت خرید تضمینی دانه های روغنی به خصوص کلزا در سال های اخیر رو به افزایش بوده است.

مهاجر به ظرفیت های مناسب خوزستان در توسعه کشت دانه‌های روغنی اظهار داشت:خوزستان سال زراعی گذشته حدود ۷۸هزارتن دانه روغنی کلزا تولید کرد و امسال پیش بینی ما این است این میزان از ۱۰۰هزار تن نیزعبور کند.

مجری طرح توسعه کشت دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در خوزستان در چهار سال اخیر بیش از سه برابر شده است افزود:هم اکنون سطح زیرکشت کلزا در خوزستان بیش از ۷۵هزار هکتار است.

وی به حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در توسعه کشت دانه های روغنی در خوزستان اشاره کرد و افزود: امسال ۱۰هزار هکتار از دیمزارهای کلزا زیر پوشش طرح افزایش بهره وری قرار گرفته و از سال آینده این میزان سه برابر افزایش خواهد یافت.

مهاجر به اقتصادی بودن کشت دانه های روغنی در خوزستان اشاره کرد و افزود: شرایط آب و هوایی خوزستان برای کشت دانه های روغنی به خصوص کنجد و کلزا مناسب است.

بارندگی‌ها کشت مفید کلزا در خوزستان را محدود کرد

مجری طرح توسعه کشت دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بارندگی های متناوب آذر ماه ، زمان کشت مفید دانه های روغنی کلزا را در خوزستان محدود کرد.
مهاجر با بیان اینکه در ماههای مهر و آبان بارندگی موثری در خوزستان نداشتیم افزود: بارندگی پیاپی و فراگیر در آذرماه ، زمان کشت کلزا را با توجه به مرطوب بودن خاک ، محدود کرد ولی امیدواریم با کاهش تولید در واحد سطح رو به رو نشویم.
به گزارش ایرنا امسال ۱۰هزارهکتار از دیمزارهای کلزا در خوزستان با سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) زیرپوشش طرح ارتقای بهره وری قرار گرفته است.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن به ارزش بیش از ۲۹۰هزار تن رتبه نخست کشوری را دارد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.